آیا موارد تاثیرگذار روی قیمت دلار روی تتر هم تاثیرگذارند؟

آیا موارد تاثیرگذار روی قیمت دلار روی تتر هم تاثیرگذارند؟

اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی تتر و عوامل تاثیر گذار قیمت تتر

نوعی توکن که ارزش آن وابستهٔ دارایی‌های است که به‌عنوان پشتوانه برای آن تعریف می‌شود. به عبارت دیگر، می‌توان گفت هر واحد از USDT برابر با یک واحد از ارزهای فیاتی مثل دلار، یورو، یوان و … بوده و بیشتر عوامل تأثیرگذار بر تغییرات نرخ برابر آن‌ها با سیار دارایی‌ها روی قیمت تتر نیز اثرگذار است. شرکتی به نام تتر لیمیتد، وظیفهٔ نگه‌داری و مدیریت توکن‌های گفته‌شده و پشتوانه‌های آن‌ها را برعهده دارد. این کمپانی اطلاعات مالی خود را به‌طور منظم منتشر می‌کند و به این ترتیب تلاش می‌کند تا از ایجاد ابهام احتمالی برای سرمایه‌گذاران جلوگیری کند.

استفاده از کوین گفته‌شده به دلیل ارتباط مستقیم با ارزهای مختلف و همچنین اطمینان از پشتوانه‌های مالی، به‌عنوان یک راه‌حل برای تبادلات در دنیای دیجیتال و ارتباط با ارزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، باید توجه داشت که Tether نیز به‌عنوان یک ارز دیجیتال ممکن است با ریسک‌هایی همچون عدم شفافیت کامل یا مسائل حقوقی مواجه شود. بنابراین قبل از استفاده یا سرمایه‌گذاری در آن، تحقیقات کافی انجام داده و نظر خبره‌ها و متخصصان را در نظر بگیرید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت تتر

همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی بر قیمت این دارایی تأثیر می‌گذارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عرضه و تقاضا

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین عاملی که بر قیمت بسیاری از دارایی‌ها ازجمله USDT تأثیر می‌گذارد، میزان عرضه و تقاضای دلار فیزیکی است. زمانی که کشورهای مختلف از خدمات و کالاهای مختلف که توسط کشور آمریکا تولید می‌شود استفاده می‌کنند، باید هزینهٔ آن را به دلار پرداخت کنند. این امر موجب افزایش تقاضا برای خرید این ارز می‌شود. از آنجایی که پشتوانهٔ تتر دلار است، درنتیجه ارزش آن نسبت‌به سایر دارایی‌های موجود بیشتر می‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تتر، علاوه‌بر بررسی نرخ برابری ریال و دلار، حتماً اقتصاد آمریکا را نیز مورد بررسی قرار دهید، چون کوچک‌ترین تغییر رخ داده در آن، می‌تواند میزان سرمایهٔ شما را کمتر یا بیشتر کند.

قیمت تتر

احساسات بازار

اصلی‌ترین سوالی که قبل از انجام هر فعالیت در بازارهای مالی باید از خورد بپرسید، این است که امروزه بازار چگونه به نظر می‌رسد؟ اگر پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنید، قطعاً می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید، زیرا جواب مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا رکودهای احتمالی در اقتصاد آمریکا را پیش‌بینی کنید. در صورت بروز چنین اتفاقی، میزان تقاضا برای دلار به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه ارز تتر در مقابل سایر دارایی‌ها مثل بیت کوین، طلا و … نیز کمتر می‌شود.

کارمزد صرافی‌ها

یکی از عواملی که روی دارایی مثل USDT تأثیر بیشتری از دلار دارد، میزان کارمزدی است که صرافی‌ها برای انجام تراکنش‌های مختلف از کاربران دریافت می‌کنند. این عدد در صرافی‌های مختلف برای تتر متغییر است. به همین دلیل است قبل از نهایی کردن خرید خود و تبدیل تتر به تومان، باید هزینهٔ گفته‌شده را در ابزار تبدیل تتر به تومان والکس بررسی کنید.

تغییرات تکنولوژی

تحولات تکنولوژیکی در عرصهٔ ارزهای دیجیتالی می‌توانند تأثیرگذاری بزرگی بر قیمت تتر داشته باشند. به‌عنوان مثال، افزایش استفاده از تتر در کاربردهای مختلف مانند انتقال وجه بین کشورها، می‌تواند تقاضا و درنتیجه قیمت آن را افزایش دهد.

نرخ بهره

نرخ بهره یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت ارزها است. افزایش این میزان معمولاً منجر به افزایش ارزش ارز ملی می‌شود و این می‌تواند تبعاتی بر قیمت دلار نیز داشته باشد. با افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران تمایل دارند سرمایه‌گذاری خود را به ارزهای دارای بهره بالا انتقال دهند که ممکن است منجر به کاهش تقاضا برای دلار شود. عکس این موضوع نیز صادق است. پس می‌توان گفت تغییرات پارامتر گفته‌شده، تأثیر مستقیمی روی قیمت تتر دارد.

تغییر قوانین و مقررات

تغییرات در قوانین و مقررات مرتبط با ارزهای دیجیتالی نیز می‌تواند تاثیرگذاری داشته باشند. به عنوان مثال، ممنوعیت یا محدودیت‌هایی در استفاده و خرید تتر در یک کشور می‌تواند منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت آن شود. در حالی که به دلیل انجام بیشتر تبادلات مالی دنیا با دلار، احتمال ایجاد ممنوعیت و محدودیت برای دلار دور از تصور است. پس می‌توان گفت این پارامتر تأثیر زیادی روی ارزش آن ندارد.

آیا موارد تأثیرگذار روی قیمت دلار، روی تتر هم تأثیرگذارند؟

شاید شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که قصد تبدیل تتر به تومان و یا بلعکس را دارند و برایشان این سوال ایجاد شده‌است که آیا عوامل تأثیرگذار بر قیمت دارایی‌های گفته‌شده یکسان است یا خیر؟ به این نکته توجه داشته باشید که عوامل تأثیرگذار بر ارزش دلار، موجب تغییر نرخ برابر USDT با سایر دارایی‌ها می‌شود. اما پارامترهایی مثل تغییرات تکنولوژی، کارمزد صرافی‌ها و تغییر قوانین روی Dollar آمریکا تأثیر کمتری دارد. در تمام موارد گفته‌شده، باید ریسک سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را نیز در نظر گرفت. در حالی که دلار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن به حساب می‌آید که در مواقع بروز مشکلات، بسیاری از فعالان ترجیح می‌دهند بخش عمده‌ای از سبد دارایی‌های خود را به آن اختصاص دهند.

جمع‌بندی

تتر یکی از استیبل‌کوین‌های پرطرفدار موجود در بازار به حساب می‌آید که با پشتوانه‌های مختلفی ضرب شده که اصلی‌ترین آن دلار آمریکاست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، عوامل تأثیرگذار بر آن را بررسی کنیم و به این پرسش مهم پاسخ دهیم که آیا تمام پارامترهایی که موجب تغییر ارز USDT می‌شود روی Dollar اثرگذار است یا خیر. اگر به کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع علاقه‌مند هستید، به شما توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف مطلب نگارش‌شده را بادقت مطالعه کنید.

منبع: اکونا پرس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.