کاهش ۲۹ درصدی تصادفات حوزه شهری در گیلان

کاهش ۲۹ درصدی تصادفات حوزه شهری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ امیر طالبی بعد از ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را علت اصلی تصادفات شهری در گیلان عنوان و اظهار کرد: عدم توجه به جلو با ۴۹ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۲۳ درصد بیشترین تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۹۸ فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی از آغاز سال تاکنون در حوزه درون شهری در گیلان رخ داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: متأسفانه ۴۶ نفر در این تصادفات فوت کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان بیشترین قربانیان تصادفات شهری را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران در رده‌های سنی تا ۲۵ سال با ۳۴ درصد و ۶۰ تا ۸۰ سال با ۲۶ درصد اعلام کرد و بیان داشت: ۴۹ درصد از کشته شدگان مربوط به عابران پیاده و ۳۰ درصد نیز راکبان موتورسیکلت بوده‌اند.

این مقام انتظامی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت کامل قوانین، سرعت مطمئنه، توجه به جلو، عدم صحبت با تلفن همراه و پرهیز از حرکات خطر آفرین ترددی ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.