مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری جذب شده است

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری جذب شده است

به گزارش خبرگزاری فراس از بجنورد، امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عصر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی دو مدرسه سبز طراحی و طی سال تحصیلی پیشرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: طراحی مدارس سبز به این صورت است که جهت سازگاری با محیط‌زیست طراحی و اجرا می‌شوند و در موضوع تصفیه آب به روش‌های مدرن، عایق بودن دیوارها برای ذخیره‌سازی انرژی، کاهش ضایعات برای دفن زباله، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی مدنظر قرار داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی همچنین از ساخت مدارس فاخر در مرکز خراسان شمالی خبر داد و افزود: این مدرسه برگرفته از معماری اسلامی، ایرانی و معماری خاص متناسب بافرهنگ و آیین‌های خراسان شمالی است که علاوه بر این ویژگی‌ها، شاخص‌های مدرسه سبز را نیز دارا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ابراز داشت: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵٫۲۸ مترمربع است که بر اساس این سنجش در جایگاه ۱۸ کشوری و سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان ۴۸ سانتی‌متر است.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه این است که در استان خراسان شمالی ۱۹ درصد بناهای مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در حوزه نوسازی مدارس ۴۴ میلیارد تومان مصوب شده بود که از سال ۹۸ تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه و در مجموع از این سفر رقم اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.

فلاح کوشکی گفت: علاوه بر این از محل سفر ریاست‌جمهور به خراسان شمالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این حوزه مصوب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اضافه کرد: برای خرید سیستم گرمایشی مدارس استان طی سال تحصیلی جاری ۱۶ میلیارد تومان اعتبار شد تا در فصل زمستان مدارس مشکل گرمایشی نداشته باشند.

این مقام مسئول ابراز داشت: همچنین کمک‌های خیران مدرسه‌ساز در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی از ۴۴ میلیارد تومان به ۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس