امامزاده سلیمانشاه کوهبنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود

امامزاده سلیمانشاه کوهبنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان،. عاشقان حسینی در شهرستان تاریخی و عارف‌پرور کوهبنان همه ساله در ایام محرم و صفر با برپایی آیین‌های مختلف مرثیه‌خوانی، عزاداری، پرده‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، عزاداری سنتی شامل جوش‌زنی و سنگ‌زنی، همایش شیرخوارگان حسینی در رثای سالار شهیدان گرد هم می‌آیند تا شکوه و عظمت عاشورای حسینی را متجلی کنند. . آئین‌های عزاداری ماه محرم و صفر همه ساله در کوهبنان به‌عنوان بام فرهنگی استان کرمان با شور و عشق خاص مردم به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا برگزار می‌شود.

سیکنه شاهرخی دبیر برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در کوهبنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عاشقان و ارادتمندان به سیدالشهدا(ع) ارادت و تجدید میثاق خود را هرسال در قالب عزاداری، روضه‌خوانی، سخنرانی و… باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

وی افزود: یکی از این برنامه ‌ای محوری و مهم در محرم هر سال همایش شیرخوارگان حسینی است که با حضور گسترده بانوان و کودکان شیرخوار حال و هوایی دیگری به خود می‌گیرد و شهر کوهبنان را حال و هوای معنوی خاصی می‌بخشد و جان و دل عاشقان حسینی را برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی مهیا می‌کند.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان افزود:همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان با استقبال گسترده و با اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی در اولین جمعه از ماه محرم به یاد کوچکترین شهید کربلا حضرت علی‌ اصغر(ع) همزمان با سراسر کشور در حرم‌ مطهر امامزاده سلیمانشاه در جوار قبور مطهر و منور شهیدان همیشه جاوید همراه با مداحی عرب‌زاده، مرثیه‌سرایی و عزاداری برگزار شد.

شاهرخی بیان داشت: حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود، بنابراین تبیین حادثه عاشورا وظیفه همگان است.

وی تاکید کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ تا پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز مهدوی را خدشه‌دار کند چون آنان از سرخی خون و امید داشتن به‌شدت وحشت دارند که این مهم وظیفه ما را به‌عنوان شیعه و دوستدار اهل‌بیت سنگین‌تر می‌کند تا همه ساله حرارت مراسم حسینی را با معرفت ، بصیرت و شعور حسینی افزون کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب

منبع: فارس