رکوردشکنی انرژی با مصرف ۵۵۰۰ مگاوات برق در مازندران

رکوردشکنی انرژی با مصرف ۵۵۰۰ مگاوات برق در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی صبح چهارشنبه در بازدید از دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، هم زمان با اوج گیری گرمای هوا و مصرف برق برای بررسی و کنترل وضعیت دیسپاچینگ اظهار کرد: از چهارشنبه گذشته با افزایش دما و رسیدن به بالای ۴۰ درجه هوا و همچنین افزایش رطوبت، میزان مصرف برق استان صعودی شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق مازندران به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است و رکورد سال‌های گذشته نیز شکسته شده است، افزود: بیش از ۹ درصد برق کشور در مازندران و گلستان مصرف می‌شود که ۳ برابر نُرم مصرف کشور است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مصرف برق پارسال حدود ۵ هزار مگاوات و ۱۴۰۰ نیز چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است که افزایش مصرف سالانه با شیب تند صعودی است، یادآور شد: در همین روزهای گرم یکی از نیرگاه‌های استان نیز دچار مشکل شده بود که با تلاش تکنسین، مجدد وارد مدار شد.

توکلی تحویل برق مطمئن و پایدار به مشترکین را از وظایف وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: مشترکین نیز برای عبور از پیک مصرف همراهی داشته باشند و با کاهش مصرف برق از فشار به این صنعت جلوگیری کنند.

وی از مشترکین خانگی خواست تا در ساعت اوج مصرف یعنی از ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب از لوازم برقی کمتر استفاده نمایند و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیز در صورت امکان در پیک مصرف، تولید را به حداقل برسانند و ادارات و نهادهای وابسته به دولت نیز با پرهیز از مصرف برق شهری، ژنراتور را روشن کنند.

سرپرست معاونت عمرانی با بیان اینکه ۲۴ ساعته در محل دیسپاچینگ وضعیت برق مصرفی استان پایش و بررسی شبکه انجام می‌شود، گفت: با اتمام نیروگاه محمودآباد و با وارد مدار شدن آن و همچنین با اصلاح خطوط و پست‌های برق محل افت فشار برق استان بهبود خواهد یافت و همچنین ساخت نیروگاه جدید در منطقه میانه مازندران نیز ضروری است.

توکلی از ساکنین فصلی در مازندران خواست تا در کاهش مصرف برق، با مجموعه مدیریت استان همراهی داشته باشند، افزود: یکی از دلایل افزایش ۳ برابری مصرف برق استان در قیاس با میانگین کشوری، حجم ساخت و ساز خانه دوم در یک دهه اخیر است که به ۲ برابر رسید اما زیرساخت‌ها بر اساس توسعه مسکن و ویلاها همراه نبود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.