دست بزنید و شادی کنید؛ سعودی‌ها در جام ملت‌ها ضعیف می‌شوند/ شاید تیم ملی ایران معجزه فوتبال آسیا در آینده خواهد بود…!

تیم ملی فوتبال عربستان

علی پروین از کارکشته ترین چهره‌های فوتبال ایران، تحلیل تازه‌ای از شرایط فوتبال عربستان دارد. پروین می‌گوید؛ «با حضور ستاره‌های خارجی، تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا ضعیف خواهد بود. ۶ ماه دیگر جام ملت‌ها آغاز می‌شود و می‌بینید پیش‌بینی من درست بوده یا نه!»

علی پروین زیروبم فوتبال ایران را دیده و در دوران خودش، یکی از فنی ترین بازیکنان آسیا بود. پروین در فوتبال ما به تعداد تمام روزهایی که هر کدام ما ورزش نکردیم، جام گرفته و تجربه‌ای بس قابل توجه دارد. در موسیقی صدای پروین ساز مشکوکی وجود ندارد. او حرفش را زده و تحلیلش را ارائه داده است؛ منتظر می‌مانیم تا ۶ ماه بعد ببینیم در جام ملت‌های آسیا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد اما مسئله این است که فارغ از قضاوت درباره عربستان، فوتبال ایران در چه مسیری قرار گرفته است.

اگر کشورهای عربی میزبان جام جهانی می‌شوند، ورزشگاه‌های بزرگ و استاندارد می‌سازند و امکانات سخت افزاری شان را تقویت می‌کنند، اگر باشگاه‌های آنها حرفه‌ای می‌شوند و در لیگ قهرمانان آسیا جام می‌گیرند، اگر در همین جام ملت‌های آسیا تیم‌های عربی تجربه قهرمانی پیدا می‌کنند، اگر رونالدو را می‌آورند، به مسی پیشنهاد می‌دهند، با نیمار و بنزما تمام می‌کنند و ناگهان با این تصمیمات اشتباه و مخرب رو به زوال و نیستی قرار می‌گیرند پس ما این وسط چه می‌کنیم؟ آیا فوتبال ایران، حال و روز خوبی دارد؟ سرمربی تیم ملی به محض اینکه بحث قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا مطرح می‌شود، عقب نشینی می‌کند. مگر از جام گرفتن بدش می‌آید یا پیش از او، کی روش دوست نداشت در آسیا جام بگیرد؟

راهی که کشورهای عربی به ویژه سعودی‌ها رفتند بر اساس ادعای یکی از پیشکسوتان مطرح فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا به بن بست می‌رسد. عربستان ضعیف و ضعیف تر می‌شود و طبق همین پیش بینی، تیم ملی اش احتمالا یک فاجعه تاریخی را رقم می‌زند اماای کاش یکی می‌گفت آیا قرار است ما در فوتبال آسیا شق القمر کنیم؟ آیا در جام ملت‌ها، قوی تر از همیشه خواهیم بود؟ ما که تا همین چندی پیش اگر می‌شنیدیم نیمار و رونالدو به فوتبال عربستان رفته اند راوی خبر را به دیوانگی متهم می‌کردیم، امروز درباره خود چه خواهیم گفت؛ اینکه «رامبد جوان وار» و سرخوشانه فریاد بزنیم ما خیلی خوبیم؟

بیشتر بخوانید: اولین دفاع نیمار از تصمیم غیرمنتظره‌اش؛ کارم درست بود/ الهلال بهترین تیم آسیاست

منبع: خبرورزشی