کارگران معادن و کارخانجات یزد تاپایان مهر تبدیل وضعیت می‌شوند

کارگران معادن و کارخانجات یزد تاپایان مهر تبدیل وضعیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاحتی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری بافق، مباحث آموزشی را یکی از دغدغه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان و اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی و عمومی برای توانمندی و ارتقای سطح دانش و مهارت تشکل‌های کارگری ضروری است.
وی با تاکید بر اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران در تمام معادن، کارخانجات و شرکت‌ها، افزود: در تاریخ ۱۶ مرداد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه نامه‌ای ارسال کرد و تا پایان مهر امسال، مهلت داده شده که به هر میزانی که وزارت کار در آن کارخانه، شرکت و یا معدن سهام دارد باید این کار صورت گیرد و گزارش آن نیز ارائه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: دو سال است در حال پیگیری احداث ساختمان اداری هستیم، اما ساخت ساختمان اداری ممنوع است درحالیکه زمین مورد نیاز اختصاص داده شده و در حال حاضر از طریق طرح مولدسازی در حال پیشبرد این موضوع هستیم.
نوری مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق، شهرستان بافق را یک شهر معدنی و کارگری عنوان و تصریح کرد: شهرستان بافق در حدود ۱۹ هزار نفر جمعیت کارگری دارد که این جمعیت در ۴۰۰ کارگاه مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به آمار بیمه بیکاری گفت: با ۱۷ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری، از پایین‌ترین میزان مشمول بیمه بیکاری در استان یزد برخوردار هستیم که نشان می‌دهد وضعیت اشتغال در شهرستان در درجه خوبی قرار دارد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.