داوطلبان خوزستان از قافله نفرات برتر کنکور باز هم جا ماندند

داوطلبان خوزستان از قافله نفرات برتر کنکور باز هم جا ماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ساعتی پیش اسامی نفرات برتر کنکور سراسری اعلام شد.
در فضایی کاملا سرشار از تاسف و تعجب باز هم کنکوری‌های خوزستان از این قافله جا ماندند و کرسی نفرات اول تا سوم در رشته‌های مختلف را به سایر استان‌ها دادند.

داوطلبان استان‌های تهران، یزد و اصفهان بالاترین تعداد در میان نفرات برتر اعلام شده هستند.

در میان لیست منتشر شده از سوی سازمان سنجش تنها یک خوزستانی با کسب رتبه چهارم گروه انسانی دیده می‌شود.

به گفته مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امسال ۲۰ هزار و ۵۸۲ نفر در ۱۴۲ حوزه امتحانی استان در کنکور شرکت کردند.

از این تعداد شرکت‌کننده، یک هزار و ۷۹۳ نفر در گروه ریاضی و فیزیک، هشت هزار و ۷۳۹ نفر زیر گروه رشته انسانی، هشت هزار و ۸۲۱ نفر زیر گروه رشته تجربی، ۴۶۵ نفر در گروه هنر و ۷۶۴ به رقابت پرداختند.

سه روز پیش حمیدی نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش اعلام کرد: در مجموع خوزستان بر خلاف سال‌های گذشته دیگر جزء استان‌های آخر در شاخص‌های آموزشی نیست.

وی گفت: میانگین افت تحصیلی در دوره متوسطه دوم خوزستان کمتر از یک نمره است که برای ارتقاء هر چه بیشتر در این سطح تلاش خواهد شد.

حمیدی نژاد وضعیت آموزشی استان را رو به جلو دانست و اظهار کرد: در مجموع خوزستان بر خلاف سال‌های گذشته دیگر جزء استان‌های آخر در شاخص‌های آموزشی نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.