فرهنگ فرزندآوری در جامعه تغییر کرده است

فرهنگ فرزندآوری در جامعه تغییر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر اهمیت این جلسه اظهار کرد: این اهمیت ناشی از تاثیرگذاری نیروی جوان در قدرت یک کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر لزوم حمایت همه دستگاه‌ها از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: با توجه به روند سالمندی جمعیت کشور، در حال حاضر یک پنجره پنج تا ۶ ساله برای جبران مشخص شده که باید حداکثر استفاده از آن بشود.

وی با تاکید بر اولویت جوانی جمعیت در استان تصریح کرد: هر چند پیگیری امور فقط با تشکیل جلسه میسر نمی‌شود، ولی جلسات هم باید تشکیل شود.

رفیعی بر لزوم رصد و پایش میدانی عملکردها افزود: امور مربوط به ازدواج، فرزندآوری و مسائل منفی این حوزه از جمله طلاق و همچنین سقط جنین باید رصد، پایش و در مواقع مورد نیاز مداخله شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان وجود مشکل در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یکسال گذشته را یادآور شد و گفت: آئین‌نامه‌های مشکل‌دار در حال رفع شدن هستند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو دهه فرهنگ مربوط به فرزندآوری در جامعه تغییر کرده و تغییر مجدد آن نیازمند به فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: باید متوجه بود که منافع و مضرات این مهم مشمول همه خواهد شد از این رو همه باید با درک فوریت مسئله به آن ورود کنند.

رفیعی به اجرای موفق طرح نفس اشاره و تصریح کرد: استان زنجان در جلوگیری از سقط جنین و همچنین دیگر آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرده است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس