برترین‌های کنکور| اولویت اصلی کنکوری‌ها رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه

برترین‌های کنکور| اولویت اصلی کنکوری‌ها رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه

محمد بنی‌احمدی رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از دوران بچگی که خودم را شناختم به تست زنی و حل معادله علاقه زیادی داشتم و ریاضی درس محبوبم بود و برای شرکت در کنکور علاقه‌ای به رفتن به کلاس‌های کنکور نداشتم.

وی افزود: سال دهم و یازدهم مطالعه چندانی نداشتم و درگیر المپیاد ریاضی بودم اما سال دوازدهم حدوداً روزی ۹ ساعت مطالعه داشتم و هرچه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم مطالعه‌ام به روزی ۱۱ ساعت رسیده بود.

این کنکوری خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ام بیشتر حالت حمایتی برایم داشت و مواقعی که فشار زیادی را تحمل می‌کردم و ناامید و خسته می‌شدم این خانواده‌ام بودند که با مشورت و حمایت‌هایشان مجدداً آرامش می‌گرفتم و شروع به درس خواندن می‌کردم.

بنی‌احمدی یادآور شد: با وجود اینکه علاقه زیادی به تست زنی داشتم موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شدم و علاقه‌زیادی به رشته کامپیوتر دارم ولی اطرافیانم می‌گویند کامپیوتر را هم به طور خصوصی می‌توانی آموزش ببینی و با مشورتی که از سوی خانواده و اطرافیان داشتم نظرم بر رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است.

وی در پایان گفت: اولویت برای انتخاب رشته باید، رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه بهتر. بعضاً مشاهده می‌کنیم بعضی‌ افراد اولویت‌ را دانشگاه قرار می‌دهند و به انتخاب رشته اهمیتی نمی‌دهند و معتقدند که بعداً می‌شوند تغییر رشته داد که به نظرم چنین روشی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس