عملیات اجرای حفاری فیبرنوری در شهر همدان

عملیات اجرای حفاری فیبرنوری در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد مختاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرای حفاری فیبر نوری که در سال گذشته به علت پاره‌ای از مشکلات متوقف شده بود مجددا و طی هفته جاری توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری از سرگرفته شد.

وی گفت: سیاست دولت صدور ۲۰ میلیون پورت در کل کشور است که در فاز اول این پروژه به منظور اجرای شبکه فیزیکی برای اتصال مسیر مرکزی به مرکز فیبر مخابرات میزان ۸۰ کیلومتر حفاری اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ است که یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی گفت: در این راستا و با انعقاد قرارداد اجرای پروژه فیبر نوری بین شهرداری همدان و شرکت تلکامپ سرعت اینترنت در بخش خانگی و کسب و کارها ارتقا خواهد یافت.

مختاری افزود: فیبرهای نوری به دلیل قابلیتی که در انتقال امواج الکتریکی دارند، تا حد زیادی جایگزین ارتباطات سیمی مسی در شبکه‌های اصلی جهان شده‌اند.

وی مزایای فیبر نوری را پهنای باند بسیار بالا، مسافت طولانی‌تر، مقاومت در برابر تداخل الکترومغناطیسی، ریسک امنیتی پایین، اندازه کوچک و وزن سبک افزایش پهنای باند ساده دانست.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس