احداث تونل خلخال به اسالم طی 48 ماه به اتمام می رسد

احداث تونل خلخال به اسالم طی 48 ماه به اتمام می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا کدخدا زاده ظهر امروز در مراسم آغاز احداث تونل در جاده خلخال به اسالم اظهار کرد: احداث تونل خلخال به اسالم راه جایگزین برای عبور از گردنه الماس است و این تونل در عرض 48 ماه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: احداث این تونل علاوه بر افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر موجب تسهیل در تردد مردم در فصول سرد سال خواهد شد که رونق صنعت گردشگری و صنعت و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

معاونت ساخت وتوسعه راه‌های کشور ضمن اشاره به اخذ ماده ۲۳ این تونل و پیگیری‌های جدی در مجلس، و وزارتخانه و تلاش شبانه روزی برای تحقق این مطالبه مردم خلخال گفت: در مسیر جدید با احداث این تونل، شاهد کاهش ۱۰کیلومتری مسیر و حذف راه‌های صعب العبور استان و ارتباط استان‌های اردبیل و گیلان از طریق این مسیر امن خواهیم بود.

تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای احداث تونل خلخال به اسالم در سال جاری ​

سید غنی نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اخذ ردیف ۲۳ تونل خلخال به اسالم با سختی‌های تمام انجام شده است و محور خلخال به اسالم یکی از اصلی‌ترین محورهای تردد مردم شهرستان خلخال و کوثر به استان گیلان بوده و یک کریدور برای شمالغرب و شمال کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این تونل، امسال ۱۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و پیگیری مستمر برای اخذ بودجه برای تداوم ساخت این تونل ادامه خواهد داشت.

نظری در خصوص جاده خلخال – کلور – درام نیز بیان کرد: استاندار اردبیل قول دادند که از محل تهاتر نفت مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای احداث این جاده تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طول کل این پروژه چهار کیلومتر و ۱۰۰ متر است که از این میزان ۲کیلومتر و ۸۶ متر تونل است و ۲ کیلومتر و ۳۲ متر راه دسترسی برای جاده خلخال -پونل پیش بینی شده است و با احداث این پروژه، طول جاده اسالم به خلخال از ۶۶ کیلومتر به ۵۸ کیلومتر و جاده خلخال به پونل هم از ۷۶ کیلومتر به ۷۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس