راه اندازی کمیته زیرساخت‌ها در منطقه ۲۲

راه اندازی کمیته زیرساخت‌ها در منطقه ۲۲ به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، شرفی در این خصوص اظهار کرد: در دنیای امروز زندگی کردن بخصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران بدون وجود زیرساختهای شهری از بزرگراه‌ها و شبکه‌های حمل‌ و نقلی گرفته تا شبکه‌های تامین آب، فاضلاب، تلفن، برق و … غیرقابل تصور است و وجود این ساختارها به عنوان اصلی ترین ملزومات زندگی شهروندان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از زیرساخت های شهری می شود منظور وجود معابر، خیابان‌ها، شبکه‌های آبرسانی و برق‌رسانی است که بیشتر جنبه‌های کالبدی شهر مدنظر است اما ‌زیرساخت‌های شهری تنها محدود به کالبد نیست و مؤلفه‌های اجتماعی و اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

شرفی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ۲۲ در ایجاد زیرساختهای فرهنگی و بسترسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف، افزود: از آنجایی‌که شهرداری تهران به عنوان متولی اداره شهر شناخته می شود، تمامی ارگانهای نظامی و غیرنظامی تنها از شهرداری توقع و‌ مطالبه دارند. تا به امروز شهرداری در بسیاری از موضوعات ملزم به هزینه کرد بوده اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های منابع اعتباری سختی های بیشتر و معذورات قانونی زیادی بوجود آمده است، اما تلاش خواهیم کرد تا در حد بضاعت در جهت کاهش کمبودها در حوزه زیرساخت در این منطقه تلاش نماییم.

در ادامه شهردار منطقه ۲۲ نیز یکی از معضلات اصلی این منطقه را عدم توسعه شبکه معابر منطقه 22 عنوان کرد و گفت: منطقه 22 از جمله مناطق جوان و نوپای شهر تهران است و قابلیت توسعه در جای جای منطقه مشاهده می شود اما بالغ بر 50 درصد معابر منطقه هنوز شکل نگرفته و این موضوع یکی از مطالبات اصلی شهروندان و یکی از شاخصه های مهم توسعه محسوب می شود.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه و تکمیل شبکه معابر منطقه 22 نیازمند این هستیم تا شورای اسلامی شهر تهران به این مقوله بویژه در محلاتی که ساخت و سازها صورت گرفته و مردم ساکن شده اند اما هیچکدام از خدمات شهری و امکانات رفاهی و تسهیلات در آنجا شکل نگرفته است، نگاه ویژه ای داشته باشد.

شرفی در ادامه از تشکیل کارگروه تامین سرانه ها با محوریت معاونت فنی و عمرانی منطقه خبر داد و گفت: با توجه به کمبود سرانه های رفاهی در منطقه 22، ما موظف خواهیم بود تا سرانه های به جا مانده و یا عقب مانده در منطقه را شناسایی و با تطبیق آن با طرح تفصیلی و همچنین احصاء نیازهای مردم بتوانیم در حوزه های مختلف سرانه ها را به حد مطلوب خود برسانیم.

وی از منطقه 22 به عنوان آخرین فرصت تامین سرانه های شهر تهران در طرح جامع شهر تهران نام برد و اظهار کرد: در حوزه تامین سرانه های فضای سبز شهر تهران فضای سبز منطقه 22 با توجه به کارکرد منطقه ای و فرامنطقه ای خود توانسته سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی را تامین نماید اما خود منطقه در فقر سرانه های هفتگانه بسر می برد و می طلبد بواسطه سرعت بالای جمعیت پذیری و ساخت و سازهایی که در آن صورت می گیرد در حوزه تامین سرانه ها حساسیت های ویژه ای به لحاظ حمایت اعتباری و تخصیص منابع مالی برای آن در نظر گرفته شود.

منبع: اکونا پرس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.