اپل تولید سری آیفون 15 را رسما آغاز کرد

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ، شرکت فاکسکان تولید آیفون‌ 15 در هندوستان را آغاز کرده است. این تصمیم با هدف پر کردن شکاف بین فعالیت‌های کمپانی در هندوستان و پایگاه تولیدی اصلی فاکسکان یعنی چین اتخاذ شده است.

اپل از مدت‌ها قبل تصمیم گرفته تا وابستگی خود به تولید در چین را کاهش دهد. به همین دلیل غول کوپرتینویی طی چند سال گذشته به تدریج ظرفیت تولید خود در هندوستان را افزایش داده است. گوشی‌های آیفون 15 توسط کارخانه فاکسکان در شهر Sriperumbudur ایالت Tamil Nadu تولید می‌شوند.

موضوع جالب توجه اینکه این کارخانه هندی تنها چند هفته پس از کارخانه چینی، تحویل تولیدات خود را آغاز خواهد کرد. پیش از عرضه آیفون 14، گوشی‌های تولید شده در هندوستان حدودا 6 الی 9 ماه دیرتر از تولیدات کارخانه چین به بازار عرضه می‌شدند.

همچنین برای نخستین بار در تاریخ، تولید انبوه برخی مدل‌های آیفون در هندوستان پیش از عرضه رسمی آنها آغاز شده است. به‌عنوان مثال طی سال گذشته تولید آیفون 14 در هندوستان از اواخر ماه سپتامبر آغاز شد. مقیاس تولید آیفون 15 در هندوستان به میزان دسترس‌پذیری قطعات وارداتی و گسترش خطوط تولید بستگی دارد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که کارخانه‌های پگاترون و ویسترون نیز مونتاژ آیفون 15 را به‌زودی آغاز کنند. بعلاوه بر اساس گزارش وبسایت DigiTimes شرکت فاکسکان قصد دارد که تا پایان سال 2024 تولید ایرپادز در هندوستان را آغاز نماید.

نوشته اپل تولید سری آیفون 15 را رسما آغاز کرد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان