خبرنگاران بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان تبدیل کنند

خبرنگاران بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان تبدیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی امام‌جمعه کاشان ظهر امروز در نشست صمیمانه فرماندار ویژه این شهرستان با خبرنگاران اظهار کرد: بیانیه گام دوم، ریل‌گذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و بستر رسیدن به قُلّه ظهور امام زمان (عج) است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران بابیان مطالب، مؤیّد کارهای خوب و باعث تقویت آنها در مسیر خدمت هستند گفت: بعضی خبرنگارانِ منتقد و منصف، با انتقاد به‌جا فرصتی برای مسؤولان شهر هستند.

امام‌جمعه کاشان مبنای دینی خبرنگارِ منتقدِ منصف را کلام امام کاظم (ع) دانست که فرمود: «وقتی را در شبانه‌روز برای بیان عیوبتان از طریق اخوان ثقة یعنی همان منتقدِ منصف علاوه بر تنظیم اوقات خود به کار، مناجات و لذت حلال اختصاص دهید.»

وی خبرنگار غیرمنصف را عامل قطع امید و کاهش انگیزه دانست و افزود: البته مسؤولان همان‌طور که امام علی (ع) فرمود باید شرح صدر را ابزار کلان ریاست خود قرار دهند و در برابر مطالبه گری رسانه‌ها شرح صدر داشته باشند و پاسخگو باشند.

حسینی پاسخگویی مدیران و مسؤولان به خبرنگاران و رسانه‌ها را به‌جز موارد امنیت ملی و شهرستانی خواستار و یادآور شد: مطالبه گری به‌عنوان بخشی از وظایف خبرنگاران، یک فرصت برای مسؤولان است.

امام‌جمعه کاشان بر ارزش‌گذاری، شناخت و شأنیت خبرنگار با توجه به اینکه کار انبیا امانت‌داری، نقل صحیح خبر، بدون کم و کاستی است تأکید کرد و گفت: امانت‌داری در نقل خبر مانع تحریف اخبار می‌شود.

وی بیان مطالب به‌صورت محکم و قاطع و به تعبیر قرآن با قول «سدید» را از خبرنگاران خواستار شد و گفت: با استناد به آیات قرآن گوش و چشم و قلب همه در برابر شنیده‌ها و دیده‌ها مسؤول و پاسخگو هستند.

امام‌جمعه کاشان بر بیان نقاط ضعف مسؤولان توسط خبرنگاران در کنار بیان نقاط قوت آن‌ها تأکید و اضافه کرد: خبرنگاران ویژگی‌های سرعت، تعمیق و دقت را در اخبار خود رعایت کنند که همین شاخصه‌ها در رصد اخبار می‌تواند منبع موثق برای پیگیری و نظارت مسؤولان و حتی بیان گزارش‌های فساد و کنترل آن از سوی دستگاه‌های نظارتی شود.

حسینی در ادامه بابیان گزارش آماری و دقیق عملکرد حضور ۵۰۰ روزه خود در کاشان از ملاقات و بازدیدهای با مردم، مدیران و خانواده معظم شهدا، دانش آموزان مدارس و جوانان اظهار داشت: اهم نقش و وظیفه نماینده رهبری در شهرستان هدایت دینی به‌سوی معارف قرآن و عترت، نشر فرهنگ انقلاب اسلامی، ایجاد همبستگی ملی، ایجاد امید بین مردم و مسؤولان، تشویق به کارهای جهادی و تبیین و روشنگری درباره توطئه‌های دشمنان، تکریم ایثارگران و ایجاد فرهنگ مواسات، حضور در مجامع و ارتباط با مردم و نقش پدری وی برای آنها است.

امام‌جمعه کاشان بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کاشان علاوه بر تبیین این وظایف توسط نمایندگان خود در استان‌ها تأکید خاصی بر جوانان و ارتقای خطبه‌های نماز جمعه و کلام دینی دارند افزود: وی دغدغه رهبری در موردتوجه به جوانان را با بازدید از ۱۲۰ مدرسه و مواجهه صمیمانه با هزار جوان در هفته به‌طور متوسط از طریق برقراری گفتمان پرسش و پاسخ انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: به‌طور متوسط روزانه هفت ملاقات، هفته‌ای یک روز دیدار با سه تا چهار خانواده شهدا، جانباز و آزاده و پیگیری مشکلات و درخواست‌های آنها در شهرستان، استان و کشور ازجمله اقدامات و عملکردش در حوزه وظایف نماینده رهبری در کاشان در مدت ۵۰۰ روز بوده است.

محمد شریف زارعی در پایان این نشست صمیمانه با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدیه به دست حجت‌الاسلام سید سعید حسینی از زحمات یک سال اخیر خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌های رسمی در کاشان تقدیر و تجلیل کرد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.