هدف از هتک حرمت به قرآن کریم ایجاد اختلافات مذهبی است

هدف از هتک حرمت به قرآن کریم ایجاد اختلافات مذهبی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت دهه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: پس از رحلت رسول اکرم (ص)، منافقان توانستند با سوءاستفاده از غفلت مردم ساده، ظلم و ستم خود را به جامعه اسلامی را که با تلاش بی‌وقفه پیامبر (ص) به بار نشسته بود، افزایش دهند و احکام و عقاید اسلام را به سود خود تفسیر کنند تا منافع بیشتری به دست آورند.

وی افزود: منافقان با خانه‌نشین کردن ولایت و به دست گرفتن قدرت، روز به روز بر ظلم خود افزودند و اوج این استبداد در زمان امویان رخ داد. روایات انحرافی فراوانی در بین مردم به اسم پیامبر (ص) رواج داده و اهل‌بیت (ع) را کنار زدند و روایت‌های واقعی آن بزرگواران را محو کردند. مردم نیز با تبلیغات فراوان، کم‌کم با انحرافات ایجاد شده در جامعه اسلامی، خو گرفتند و از خود حرکتی نشان نمی‌دادند.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: در چنین شرایطی، احیای مکتب نورانی پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، نیاز به جراحی داشت. از این رو امام حسین (ع) انقلاب عاشورایی خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد، اظهار کرد: فرد عراقی اهانت کننده به قرآن که مسیحی‌تبار است، در سوئد با موساد مرتبط شده و مورد حمایت چهره‌های تندرو کابینه نتانیاهو قرار دارد.

وی متذکر شد: هدف صهیونیست‌ها از آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است. هدف دیگرشان نیز ایجاد و تشدید اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است.

خطیب جمعه شهر چمران تاکید کرد: به همین دلیل این اقدام صهیونیسم جهانی و آمریکای خبیث را با شدت محکوم می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم که در روابط خود با سوئد تجدید نظر کند تا این کشور از چنین اقدامات موهنی دست بردارد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.