امام حسین(ع) آئینه تمام نمای صفات خداوندی است

امام حسین(ع) آئینه تمام نمای صفات خداوندی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد اظهار داشت: پیام بزرگ عاشورا مبارزه با قدرت هایی جهنمی، شیطانی و ستمگران در هر زمین و در هر زمان و اعتماد نداشتن به آنان، مقاومت و شهادت است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مکتب عاشورا درس بزرگی برای حیات و زندگی انسانهاست، افزود: در دهه محرم و روز عاشورا به عنوان عزادار سید و سالار شهیدان در تمام ایام زندگی باید از مکتب عاشورا درس گرفت و همانگونه که سردار شهید قاسم سلیمانی اعلام کرد ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

وی بیان کرد: در مجالس عزاداری صرفاً به اشک ریختن و سینه زنی و زنجیرزنی اکتفا نکنیم بلکه تبیین معارف و جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید در مجالس حسینی انجام و به پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و سبک زندگی اسلامی و اهل بیت پرداخته شود.

امام جمعه بهاباد تاکید کرد: عزاداران سیدالشهدا توجه داشته باشند که در زمان و مکان عزاداری مراعات حال همسایگان و دیگر اقشار جامعه را داشته باشند چرا که افرادی بیمار و در منزل خود بستری هستند و دیگر اینکه از برخی خرافات و بدعت‌های غلط عزاداری در دستگاه امام حسین پرهیز نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد دربخش دیگری از خطبه های نمازجمعه ضمن محکوم کردن آتش زدن قرآن در سوئد افزود: باید قرآن و فرهنگ قرآنی را درسراسر جهان ترویج و گسترش دهیم.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: اقدام بی‌شرمانه و گستاخانه هر از چند گاهی از سوی وابستگان به نظام غرب با چراغ قرمز سران این کشورها مشاهده می‌شود نشان از کینه ‌توزی غرب و جهالت فرهنگ آنها است که نتوانسته حقانیت مکتب اسلام را به معنای واقعی مشاهده کند.

وی عنوان کرد: امت اسلامی در برابر این اهانت‌ها ساکت نمی‌نشیند و اجازه نخواهد داد تا در سایه دموکراسی رنگ باخته غرب عده‌ای جاهل و نادان به کلام الهی و ادیان آسمانی توهین کرده و یا بخواهند در این زمینه بازی خطرناکی را به راه بیندازند.

بشکانی با اشاره به اینکه کسانی که به قرآن کریم اهانت کردند، از انسانیت، تمدن و آزادی بیان هیچ نمی‌دانند افزود: قرآن نور است و هیچگاه خاموش نمی‌شود، اهانت به این کتاب مقدس را به شدت محکوم کرد و خواستار اتحاد جامعه اسلامی در برابر دشمنان شد.

امام جمعه بهاباد درادامه از مردم همیشه در صحنه بهاباد و هیات های عزاداری خواست تا در مراسم روز عاشورا که با حضور هیاتها در سطح شهرستان برگزار می شود شرکت کنند.

در پی آتش زدن قرآن کریم در سوئد نمازگزاران جمعه بهاباد ضمن محکوم کردن این عمل وقیحانه با سر دادن شعارهایی علیه دشمنان و مستکبران این اقدام زشت دولت سوئد را به شدت محکوم کردند و خواستار برخوردقاطع با این جریان شدند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.