شاگرد مکتب حسین(ع) در مقابل ظلم و مدیریت غلط می‌ایستد

شاگرد مکتب حسین(ع) در مقابل ظلم و مدیریت غلط می‌ایستد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی_عبادی نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) اظهار کرد: این قیام ماندگار با هدف مبارزه با طاغوت ‌و ظلم و ستم رخ داد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام داشته خود را علیه مقابله با طاغوت فدا کرد گفت: قیام علیه یزید مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود چراکه حقیقت امر به معروف دعوت به آموزه‌های الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نفی هر طاغوت و نیروی طغیانگر را کلام اسلام و یکی از آموزه‌های آن دانست و افزود: در ادبیات ائمه اطهار(ع)، مبارزه با هر انسان ظالم، هر تمدن و حکومت یا نهاد طغیانگر و هر سیستم اجتماعی یا قدرت رسانه‌ای اهل تعدی و ظلم یک اصل است.

وی قیام علیه طاغوتیان را به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و با تبیین اینکه چرا امام حسین(ع) امر به معروف را در مبارزه با یزید شروع کرد نه امور جزئی؟ عنوان کرد: اباعبدالله(ع) ثابت کرد باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.

شعبانی تصریح کرد: در جایی که مدیریت غیردینی در جامعه حاکم شود ارزش‌های الهی به حاشیه می‌رود و خوب و بد جامعه تغییر پیدا می‌کند.

وی به تشریح نقش حسین‌های تاریخ به عنوان سدی در مقابل به حاشیه رفتن ارزش‌ها پرداخت و گفت: مقابله با طاغوت و ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط دینی فقط کار حسین بن علی(ع) نیست بلکه وظیفه هر کسی است که مانند او می‌اندیشد و شاگرد مکتب اوست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد گفت: میلیون‌‌‌ها نفر تحت ولایت یزید قرار گرفتند و در ظاهر نیز حضرت اباعبدالله(ع) با افراد معدودی مقابل طاغوت ایستاد اما دست ذلت به سوی دشمن دراز نکرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در ارتباطش با قدرت‌ها عزت را حفظ کرد افزود: در روابط با قدرت‌های پوشالی باید عزت حاکم باشد.

شعبانی با بیان اینکه عزت نه فقط در رفتار امام حسین(ع) که در کاروان اسرا نیز مشهود بود گفت: حضرت زینب(س) در ظاهر دستش بسته بود اما دست یزیدهای تاریخ را بست و آبروی آنها را برد.

وی در ادامه با محکومیت توهین به قرآن کریم در سوئد گفت: جمهوری اسلامی هر نوع توهین به کتاب‌های مقدس را محکوم می‌کند چراکه ادیان توحیدی و ابراهیمی در نظر دین ما محترم هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به دست‌های پشت پرده دشمن برای ایجاد اختلاف بین ادیان برنامه ریزی گفت: انتظار برخورد قاطعانه و بازدارنده علیه این اقدام در تمام کشورهای آزاده و اسلامی وجود دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.