شعر عاشورایی تأثیر فوق‌العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد

شعر عاشورایی تأثیر فوق‌العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: در دوران بعد از انقلاب یکی از مهمترین دستاوردی‌هایی که شاید کمتر بیان می‌شود تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دین به ویژه نسبت به عاشورا و شخصیت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

وی افزود: شاید در گذشته فقط در فضاهای علمی و حوزه‌های علمیه این عمق معرفت نسبت به واقعه عظیم کربلا وجود داشت اما امروز شناخت نسبت به مقام ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش دستاورد بزرگ و ثمره کار شاعران آئینی و عاشورایی است.

استاندار کردستان تصریح کرد: این تأثیر فوق العاده ما را وادار می‌کند خواستار جدی گرفتن این نقش توسط شاعران این حوزه باشیم.

زارعی کوشا افزود: این تأثیر ما را اینگونه وا می‌دارد که اینگونه جسارت کنیم و خواهش کنیم که این نقش را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که شعر عاشورایی و آئینی فقط یک جلوه و ژانر خاصی از ادبیات، شعر و ادب نیست بلکه یک تأثیر فوق‌العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد.

زارعی کوشا اظهار کرد: این شعر جوابگوی بسیاری از نیازهای معنوی است مشروط بر اینکه شاعران عزیز ما آشنا با آیات قرآن، نهج البلاغه و روایات مسلط بر حقیقت ماجرای عاشورا باشند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: این کنگره یکی از بهترین مجالسی است که بهره و نشاط معنوی را به همراه دارد و از باب هنری و ادبی نیز محفل ارزشمندی ا

ست.

منبع: مهر