پیش بینی برداشت ۳۲۴ تن انگور از باغات « ایوان »

پیش بینی برداشت ۳۲۴ تن انگور از باغات « ایوان »

حمیدرضا شکری مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و همچنین با هدف تامین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی استان، شرکت های تعاونی برفتاب زرنه و سنبله طلایی تَرَن اقدام به کشت دوم تابستانه در سطح ۲۵۱ هکتار چغندر قند و ذرت علوفه ای نمودند.
وی افزود: در این راستا میزان ۱۸۵ هکتار از این میزان به کشت چغندر قند و ۶۶ هکتار به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یافت.

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به اینکه کشت دوم نیز از اوایل تیرماه شروع شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود در پایان فصل کشت به میزان ۷ هزار و ۹۵۵ تن چغندر قند و ۲ هزار و ۲۷٠ تن ذرت علوفه ای توسط تعاونی های تولید شهرستان ایوان برداشت شود.

شکری خاطرنشان کرد: از میزان ۵۴ هکتار باغ انگور شرکت تعاونی تولید زرین تاک شمیران زرنه که جدیدالاحداث می باشد و مجهز به سیستم آبیاری نوین است پیش بینی می شود به میزان ۳۲۴ تن انگور برداشت شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: این روند تولید برای تعداد ۲۰۵ نفر از بهره برداران و کشاورزان تحت پوشش این تعاونی ها به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان ایوان با دارا بودن حدود ۵۹۶ هکتار باغات انگور و تولید سالیانه هفت هزار و ۵۹۷ تن انواع ارقام انگور ( ۶ رقم ) به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.