اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه صبح جمعه در این آئین اظهار داشت: یکی از برکات نظام مقدس اسلامی نشر معارف قرآنی و آوردن قرآن کریم به متن جامعه است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با اشاره به اینکه قرآن کریم دریای بی کران الهی است، گفت: راهی جز تمسک به قرآن برای نجات از ظلمت‌ها نیست وکسی که بخواهد از ظلمت‌ها و تاریکی‌ها نجات پیدا کند باید به کلام وحی الهی تمسک جوید.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی، خون شهدا، جانفشانی ها و ازخودگذشتگی‌های آزادگان و ایثارگران آموزه‌های قرآنی در جامعه ما نشر داده می‌شود.

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

وی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: این آزادگان سرافراز میهن اسلامی در سیاه چاله‌ها و زیر شکنجه‌های دشمنان با انس به قرآن آن دوران سخت را گذراندند که ابن انس با قرآن باعث نجات آنها شد و با سرافرازی به میهن بازگشتند.

وی گفت: اگر امروز در مسابقات جهانی و بین المللی کشور ما با افتخار حرف اول را در زمینه‌های مختلف قرآنی می‌زند به برکت نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب است که تاکید فراوان در این زمینه دارند.

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

امام جمعه گناوه یادآور شد: یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب حفظ قرآن و نشر آموزه‌ها آن در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی است.

وی بیان کرد: امروز توجه و انس با قرآن در استان بوشهر و شهرها و روستاهای این استان تلالو می‌کند و در شهرستان گناوه نیز مؤسسات قرآنی، اساتید برجسته و پیشکسوتان حفظ و قرائت قرآن فراوانی در شهرستان هستند و این شهرستان در زمینه قرآنی عملکرد خوبی دارد.

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

امام جمعه گناوه با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره قرآنی گفت: اینگونه برنامه‌ها و دوره‌ها باید با همکاری مسئولان تداوم یابد و تمسک به قرآن در جامعه نهادینه شود.

وی یادآور شد: امروز اگر بخواهیم در جامعه آرامش برقرار باشد و از آسیب‌ها و معضلاتی که گریبانگیر خانواده‌ها و جوانان شده در امان باشیم باید هر چه بیشتر با قرآن مجید انس و الفت داشته باشیم و خانه‌های خود را منور به تلاوت قرآن کنیم.

وی گفت: والدین فرزندان خود را به حضور در مجالس و محافل اهل بیت (ع) و قرآن کریم تشویق و ترغیب کنند و این فرصت‌ها را قدر بدانند.

در ابتدا این مراسم حجت الاسلام رهروان سحر مسئول گروه علمی تبلیغی انصارالمهدی (عج) گناوه گزارش مختصری از عملکرد این دوره قرآنی ارائه کرد.

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

قرائت آیاتی از قرآن کریم به صورت گروهی توسط سه نفر از قرآن آموزان، اجرای ویژه برنامه‌ای با حضور نابغه جوان قرآنی «محمد مهدی حق گویان»، تقدیر از ۲۲ قرآن آموز شرکت کننده در طرح، اساتید و مسئولانی که در اجرای طرح همکاری داشتند از بخش‌های دیگر این مراسم بود

اختتامیه طرح قرآنی «حلیه» در گناوه برگزار شد

طرح قرآنی «حلیه» برای نخستین بار در استان بوشهر زیر نظر گروه علمی تبلیغی انصارالمهدی (عج) به مدت چهل روز به صورت شبانه روزی با حضور ۲۲ قرآن آموز در مدرسه شبانه روزی روستای چاهبردی شهرستان گناوه برگزار شد که در این طرح قرآن آموزان با توجه به سن حافظ یک تا چهار جز از قرآن کریم شدند.

منبع: مهر