هیولای زنوو با قدرتمندترین موتور 12 سیلندری جهان معرفی شد + تصاویر

زنوو اوئورا ابرخودروی جدیدی است که به تازگی توسط خودروساز زنوو دانمارکی در نمایشگاه کالیفرنیا معرفی شد. این محصول که به قدرتمندترین موتور 12 سیلندر تاریخ مجهز شده، در دو نوع Tur و مدل Agil ساخته شد.

اولین چیزی که در نسخه Agil توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، بال بزرگ آن است. مدل Tur نیز طراحی جذابی دارد. کریستین برانت، طراح ارشد زنوو درباره طراحی این مدل‌ها اعلام کرد که نوع طراحی در این خودروها بسیار منحصر به‌فرد بوده و می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

هر دو مدل از یک موتور 6.6 لیتری 12 سیلندر چهار توربوشارژ استفاده می‌کنند که ساخت کمپانی Mahle Powertrain است.

این موتور می‌تواند قدرتی معادل 1250 اسب بخار تولید کند و تا 9800 دور در دقیقه بچرخد.

ویژگی‌های نسخه Tur زنوو اوئورا

نسخه Tur به فناوری چهار چرخ متحرک مجهز شده که قادر است با دو موتور الکتریکی دیگر، چرخ‌های جلو را بچرخاند و مجموع قدرت را به 1850 اسب بخار و 1254 پوند فوت (1700 نیوتن متر) گشتاور برساند.

با این تفاسیر، 2.3 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 280 مایل در ساعت محاسبه می‌شود. علاقمندان می‌توانند بر حسب نیاز خود از این موتورهای اضافی استفاده کنند.

این نسخه به دلیل دو موتور اضافی خود، وزن 3197 پوندی (1450 کیلوگرم) دارد.

ویژگی‌های مدل Agil زنوو اوئورا

مدل Agil نیز به یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 1450 اسب بخار و گشتاور 1033 پوند فوت (1400 نیوتن متر) مجهز شده است. این خودرو می‌تواند در 2.5 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت و در 4.6 ثانیه به سرعت 125 مایل در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 227 مایل در ساعت است.

وزن این مدل، کمتر از 2866 پوند (1300 کیلوگرم) است. در سرعت 155 مایل بر ساعت نیز بدنه آن می‌تواند 1940 پوند (880 کیلوگرم) نیروی رو به پایین تولید کند.

گیربکس هفت سرعته به یک موتور الکتریکی مجهز شده که عملکرد خوبی در دنده عقب و استارت دارد. انواع مدل‌ها به دنده‌های مختلفی مجهز شده‌اند. زنوو هنوز جزییات زیادی از باتری مدل‌های مختلف این خودرو منتشر نکرده است ولی باید در روزهای آینده منتظر اخبار بیشتر از آن باشید.

امکانات کابین زنوو اوئورا

هنوز اطلاعات زیادی از فضای داخلی این خودرو منتشر نشده ولی در تصاویری که تاکنون منتشر شده‌اند، مشخص شده که یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی کوچک در سمت چپ، یک سرعت‌سنج بزرگ در مرکز و نشانگر میزان سوخت و باتری در سمت راست وجود دارند.

زمان عرضه و قیمت دستگاه زنوو اوئورا

این کمپانی درباره میزان عرضه این خودرو چنین گفت که تنها قرار است از هر نوع این محصول، 50 دستگاه تولید شد که به طور کلی میزان آن به 100 دستگاه می‌رسد. تولید زنوو اوئورا از سال 2026 آغاز می‌شود که قیمتی برابر با 2.83 میلیون دلار (2.59 میلیون یورو) خواهد داشت.

نوشته هیولای زنوو با قدرتمندترین موتور 12 سیلندری جهان معرفی شد + تصاویر اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.