آغاز رزمایش بزرگ اربعین با رمز « لبیک یا حسین » در ایلام

آغاز رزمایش بزرگ اربعین با رمز « لبیک یا حسین » در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، صبح جمعه در نشست ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به اینکه، آخرین جلسه ستاد اربعین در مرکز استان در سال ۱۴۰۲ با حضور اعضای دلسوز و زحمت‌کش این ستاد در حال برگزاری است،گفت: در یک سال گذشته به‌صورت متوالی در استان برای توسعه‌ی زیرساخت‌های همایش بزرگ اربعین و تسهیل در تردد زائران، تلاش ها و مجاهدت های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: استان ایلام به عنوان شاهراه اربعین در کشور شناخته شده است و براساس آمار منتشره بیش از ۶۶ درصد از زائران، استان ایلام و مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده اند.

استاندار ایلام ادامه داد: در همین رابطه و با توجه به برکت اهل بیت (ع) در کشور عراق زیرساخت‌ها یکی پس از دیگری تکمیل و توسعه یافته است به طوری که در طول کمتر از یک سال به وسیله ارگان های مختلف و با مساعدت مردم، ائمه محترم جمعه و در رأس آن نماینده محترم ولی فقیه در استان اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است.

بهرام‌نیا خاطر نشان کرد: امروز جلسه پایانی ستاد اربعین استان در مرکز استان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و بعد از پایان این جلسه، همه اعضاء به صورت دسته جمعی و پس از برگزاری نماز جمعه با تمام ساز و کار در اختیار برای ارائه خدمات به زوار، رزمایش بزرگ اربعین با رمز «لبیک یا حسین» در استان آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: امروز روز آغاز حضور میدانی اعضا در میدان اربعین است، اربعین یک همایش عظیم مردمی است و اساس کار آن امر فرهنگی و عمل مردمی است و در همین رابطه برای اجرایی کردن اهداف فرهنگی و عملی اربعین، امروز اعضای ستاد اربعین کار میدانی خود را با شرکت در خطبه‌ های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با شعار لبیک یا حسین (ع) آغاز می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام بیان کرد: ایلام یک استان اربعینی است و باید از فرصت عظیم اربعین و حجم خدمات مردمی و زیرساخت‌ها به بهترین نحو و در خور نام ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهداء استفاده حداکثری کنیم.

وی با اشاره به اینکه، اربعین یک همایش عظیم مردمی است، اربعین متعلق به آحاد مردم و مذاهب مختلف است و یک موقعیت بی بدیل در مقیاس جهانی است، تصریح کرد: اعضای ستاد اربعین و دستگاه‌ های اجرایی مرتبط با همه ظرفیت و بهتر از گذشته پای کار بوده و هستند. نیاز امروز زوار، معنویت افزایی و کارهای فرهنگی است، معرفت‌ افزایی و تبلیغات محیطی باید مورد توجه قرار گیرد و ایلام باید به یک استان اربعینی و حسینی تبدیل شود؛ کار فرهنگی منحصر به زمان نیست و از امروز کار فرهنگی شروع و تا پایان اربعین ادامه دارد.

استاندار ایلام گفت: طی هفته گذشته همایش بزرگ موکب‌ داران در سطح استان برگزار شد که این همایش بزرگ، به الگویی مناسب برای سایر استان‌های زائرپذیر تبدیل شد، در همین رابطه وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از برپایی چنین همایشی ابراز خرسندی کردند.

بهرام نیا گفت: بر خود لازم میدانم در این رابطه از تلاش‌های رئیس ستاد عتبات عالیات استان و کمیته مشارکت‌ های مردمی ستاد اربعین و فرماندهان سپاه و فرمانداران و رسانه ها که خوب پای کار آمدند، قدردانی کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از خروج زائران اربعین از کشور در سال های گذشته، مشخص شده است که ۶۶ درصد زائران از مرز مهران تردد می کنند.

پایان پیام /

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.