برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال وقفه

برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال وقفه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان امروز (دوشنبه) ۲۶ تیر ۱۴۰۲ به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و سید علی مرتضی، قائم مقام وزیر کشور پاکستان در تهران در فضایی سازنده برگزار شد.

در این نشست، مسائل و موضوعات مهم کنسولی بین دو کشور از جمله مسائل مرتبط با تسهیل صدور روادید برای متقاضیان ایرانی، حل مشکلات دانشجویان، رانندگان ترانزیت، رفع توقیف لنج‌ها، پیگیری و تسریع در اجرای موافقتنامه‌های قضایی از جمله انتقال محکومان و استرداد مجرمان و انعقاد موافقتنامه‌های معاضدت قضایی، رسیدگی به امور زندانیان و سایر مشکلات اتباع، شناسایی گواهینامه‌های رانندگی دو کشور، هماهنگی و همکاری‌های پلیسی و مرزی، افزایش تعامل و تبادل علمی دانشگاهی، بحث و بررسی شد.

دو طرف با تاکید بر سیاست همسایگی و حسن همجواری، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کنسولی برای رفع مشکلات و توسعه مناسبات فیمابین تأکید کردند.

مقرر شد موضوعات کنسولی مطرح شده در این نشست تا حصول نتیجه به طور مستمر از سوی طرفین پیگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.