امیرعبداللهیان: ولی‌عهد عربستان گفت که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند

امیرعبداللهیان: ولی‌عهد عربستان گفت که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (جمعه) ۲۷ مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره سفرش به عربستان سعودی و رایزنی‌های انجام شدهذگفت: آقای ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رئیسی دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از آقای محمد بن سلمان دعوت کرده است که ایشان امروز گفتند که این دعوت را پذیرفتم و برنامه ریزی می‌کنم در زمان مناسب به تهران سفر کنم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره بازدید از اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان سعودی هم بیان کرد: اتفاقی که در سه ماه گذشته برداشته شد و در جریان این سفر، من و هیأت همراه با حضور در سفارت ایران در ریاض و همچنین سرکنسولگری ایران و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌ دیپلمات‌های کشورمان در ریاض و جده باشیم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی گفت: همین اقدام در خصوص دیپلمات‌های عربستان سعودی در تهران و مشهد انجام شده است. آنها مستقر هستند و طی روزهای آینده سفرای دو کشور در پایتخت‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید من و وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان دو کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران هم از جمله توافقاتی بود که در راستای روابط اقتصادی و تجاری پایدار مورد توجه ما قرار داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس