دریافت غیرقانونی شهریه و برخورد با مدیران متخلف در مدارس اقلید

دریافت غیرقانونی شهریه و برخورد با مدیران متخلف در مدارس اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید،پس از اعلام ممنوعیت مدارس دولتی از دریافت شهریه توسط معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس و نیز تاکید امام جمعه شهرستان اقلید بر این موضوع در خطبه‌های نمازجمعه ۶ مردادماه، از والدین دانش‌آموزان خواستیم تا موارد تخلف را با ما در میان بگذارند.

پس از آنکه عده‌ای از والدین دانش‌آموزان گزارش‌هایی مبنی بر دریافت شهریه جهت ثبت نام در برخی مدارس را به ما ارسال کردند، موضوع را از رئیس آموزش‌وپرورش اقلید پیگیر شدیم.

فتح‌الله درویشی، مدیر آموزش‌وپرورش اقلید، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، گفت: مدارس دولتی حق گرفتن هزینه‌ای با عنوان شهریه از دانش آموزان را ندارند و با این تخلف برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه مدرسه‌ای دانش‌آموزان را به بهانه دریافت شهریه ثبت نام نکند، متخلف محسوب می‌شود و البته بحث کمک‌های مردمی به مدرسه متفاوت است.

درویشی افزود: والدین چنانچه هنگام مراجعه به مدرسه‌ای دولتی، با درخواست دریافت شهریه روبه‌رو شدند، نام مدرسه متخلف را بدون نگرانی به ما اعلام کنند. آموزش‌و‌پرورش با مدیر مدرسه به صورت قانونی و مطابق مقررات برخورد می‌کند.

لازم به ذکر است در صورت عدم اعلام تخلف از سوی والدین نیز، اداره آموزش و پرورش موظف‌ است بر مدارس شهرستان نظارت کافی داشته باشد.

خبرگزاری فارس تا بازگشت مبلغ غیر قانونی شهریه به والدین دانش‌آموزان، این موضوع را پیگیری و در صورت عدم همکاری مدیران و نیز عدم بازگشت شهریه غیر قانونی، نام مدرسه متخلف را رسانه‌ای خواهد کرد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.