اپل در آستانه معرفی سری آیفون 15، تولید این گوشی‌ها را کاهش داد

شرکت اپل در زمینه تولید انبوه برخی قطعات آیفون 15 دچار مشکل شده است. اگرچه تمامی شواهد از معرفی آیفون 15 طی ماه سپتامبر امسال حکایت دارند؛ اما یک تحلیل‌گر با نام جف پو ادعا کرده که هم‌اکنون اپل برنامه‌ خود برای تولید گوشی‌های جدید را کاهش داده است.

جف پو خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که اپل احتمالا تا پایان سال 77 میلیون دستگاه آیفون 15 را عرضه خواهد کرد. پیش از این انتظار می‌رفت که غول کوپرتینویی حدودا 83 میلیون دستگاه آیفون 15 را روانه بازار نماید. به گفته این تحلیل‌گر، کاهش برنامه تولید از 2 عامل مهم ناشی می‌شود.

نخست اینکه مشکلات تامین قطعات احتمالا کماکان بر تولید انبوه تاثیرگذار خواهد بود. جف پو خاطرنشان می‌کند که حسگرهای دوربین ساخت شرکت سونی، قاب تیتانیومی جدید برای مدل‌های پرو و نمایشگر با حواشی باریک‌تر احتمالا تولید خانواده آیفون 15 را با تاخیر مواجه خواهند کرد. از سوی دیگر مشکلات تقاضا موجب شده تا اپل برآوردهای فروش خود را تعدیل نماید.

بر اساس شایعات، گوشی‌های آیفون‌ 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود گران‌تر خواهند بود؛ پدیده‌ای که احتمالا موجب کاهش میزان تقاضا برای این مدل‌ها خواهد شد.

به گفته جف پو، کاهش برنامه تولید آیفون‌های جدید پیش از عرضه آنها سیگنال مثبتی قلمداد نمی‌شود و افزایش قیمت احتمالی آیفون 15 پرو مکس نیز می‌تواند میزان تقاضای نهایی را کاهش دهد.

اپل در گزارش 3 ماهه سوم سال مالی 2023 اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش آیفون از 40.67 میلیارد دلار به 39.67 میلیارد دلار کاهش یافته است. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل تائید کرد که با وجود افزایش فروش آیفون در برخی مناطق، فروش این گوشی‌ها در بازار اصلی کمپانی یعنی ایالات‌متحده کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ پیش‌تر گزارش داد که شرکت فاکسکان تولید آیفون‌ 15 در هندوستان را آغاز کرده است. همچنین آیفون 15 احتمالا دارای تراشه Retimer بوده و از اتصال تاندربولت با حداکثر سرعت 40 گیگابیت برثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

نوشته اپل در آستانه معرفی سری آیفون 15، تولید این گوشی‌ها را کاهش داد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.