«انواع مدرسه» آسیب جدی برای کشور است

«انواع مدرسه» آسیب جدی برای کشور است

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اجلاس سی‌وهفتم مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: موضوعات مختلفی را به عنوان مشکلات آموزش و پرورش رصد کردیم.

وی ادامه داد: 16 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز داریم و فقط یک میلیون معلم در مدارس دولتی تدریس می‌کنند؛ ضمن اینکه 250 هزار معلم نیز در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم، افزود: معتقدم خود ما در این مدت بد عمل کردیم و انواع مدرسه، آسیب جدی برای کشور است. در دنیا هم دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد و خبری از انواع مدرسه نیست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از انواع مدارس، بیان کرد: انواع مدارس باعث شده است که برای ثبت‌نام دانش‌آموزان هم چالش ایجاد شود. از سوی دیگر، دانش‌آموز دبستانی را ارزشیابی توصیفی می‌کنیم ولی برای ورود به پایه هفتم سمپاد، آزمون می‌گذاریم که چند درصد هوش زدی یا چند درصد اطلاعات عمومی زدی. پس برخی اقدامات نیاز به اصلاح دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلات را می‌دانیم اما باید اولویت‌‌ها پیش‌بینی می‌کردیم؛ اولویت اول هم ساماندهی نیروی انسانی است یا سند تحول که 12 سال از آن حرف زدیم و نتوانستیم اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم همه مشکلات را یکدفعه حل کنیم، افزود: بر همین اساس در اجلاس سی‌وهفتم 10 موضوع از جمله سند تحول، جایگاه معلم، ساماندهی نیروی انسانی، مسائل پرورشی و آسیب‌های اجتماعی انتخاب شد و کارگروه‌های تخصصی تشکیل و تبادل نظر و تبیین موضوع شد.

پایان پیام/

منبع: فارس