استفاده از زور، تهدید جدید پاکستان علیه طالبان افغانستان

استفاده از زور، تهدید جدید پاکستان علیه طالبان افغانستان

ایرنا نوشت: خواجه محمد آصف وزیر دفاع سابق پاکستان(که به تازگی به دلیل استعفای دولت در آستانه انتخابات پارلمانی از وزارت دفاع کنار رفته است) گفت ارتش این کشور در صورت دست یافتن به شواهد مستند مبنی بر هماهنگی حملات از خاک افغانستان علیه پاکستان، به زور متوسل خواهد شد.

به گزارش از خبرگزاری جمهور، خواجه محمد آصف وزیر دفاع سابق پاکستان در مصاحبه ای گفت که است که حملات طالبان پاکستانی در خاک این کشور افزایش یافته است.
وی مدعی شد بیشتر این حملات از خاک افغانستان صورت گرفته و طالبان باید مسئولیت آن را بپذیرد و به تعهدات خود عمل کند.
وزیر دفاع پیشین پاکستان هشدار داد در غیر این صورت پاکستان حق دفاع از خاک خود را خواهد داشت.
آصف همچنین از فتوای اخیر منسوب به ملا هبت‌الله آخوندزاده مبنی بر ناجایز دانستن جنگ در پاکستان یاد کرد و گفت که این فتوا می‌تواند تاثیرگذار باشد.
یک عضو دادگاه عالی طالبان و رئیس دارالافتای این گروه، روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه، علیه جنگ در پاکستان فتوا صادر کرد و گفت که طالبان در توافقنامه دوحه تعهد کرده که در خارج از افغانستان نمی جنگد.
وی تلویحا تایید کرد که رهبر طالبان جنگ در پاکستان را جایز ندانسته است. آصف علت تاثیرگذاری این فتوا را به روابط چندین دهه هر دو گروه و رهبری مشترک آنان در گذشته ربط داد و گفت طالبان افغانستان و پاکستان در طول چندین دهه، جنگ‌های مشترک و فراوانی انجام داده‌اند.
این مقام ارشد پیشین پاکستان در حالی درباره روابط دیرینه این دو گروه و افزایش حملات در خاک پاکستان سخن گفت که چندی پیش موسسه مطالعات صلح پاکستان در گزارشی اذعان کرد پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان ۷۳ درصد افزایش یافته است

310310

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.