اجرای بیش از ۳ میلیارد تومان نیت واقف در بجنورد

اجرای بیش از ۳ میلیارد تومان نیت واقف در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال گذشته در حوزه شهرستان بجنورد در اجرای نیات واقفان سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد تومان در راستای تحقق و اجرای نیات واقفان هزینه شده، گفت: یکی از بخش‌های اصلی در نیات واقفان اطعام عزاداری امام حسین (ع) و ۱۴ معصوم است که سال گذشته در این مورد دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد افزود: یکی از واقفان بجنوردی نیتش بر موضوع پرداخت کفن‌ودفن افراد بی‌بضاعت دلالت دارد که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شهرداری بجنورد، افراد شناسایی و مبالغ پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی موقوفات، اختصاصاً برای مسجد بوده، افزود: براین‌اساس از ابتدای سال جاری تاکنون در مرکز خراسان شمالی در این حوزه ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شده که مسجد جامع بیشترین موقوفات را داشته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد همچنین موقوفات مربوط به اجرای نیات در موضوع امور خیریه را طی سال جاری ۱۴۰ میلیون تومان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صفری با تأکید بر این موضوع که سرمایه‌گذاری در جهت اجرای موقوفات می‌تواند باعث ارائه خدمت بیشتری به جامعه باشد، اضافه کرد: براین‌اساس در جهت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی با اشخاص حقیقی و حقوقی قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: گفتنی است که در حوزه تبلیغ فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید طی سال گذشته ۶ مورد موقوفه جدید در مرکز استان ایجاد شد که مربوط به زمین زراعی، مسکونی، مسجد و حسینیه بوده، علاوه بر این در سال جاری نیز تاکنون سه موقوفه ایجاد و یک مورد آن به ثبت رسیده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس