اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در اردستان

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، وحید نقوی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان در کارگروه اشتغال شهرستان، اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته مشاغل خانگی سال جاری برای شهرستان اردستان حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان با تعهد اشتغال برای ۹۵ نفر است که این سهیمه تخصیص یافته در قالب نامه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

وی افزود: تعهد اشتغال پشتیبان این طرح ۸۰ نفر است، ضرورت دارد که تعهد اشتغال مربوط به اعتبار تخصیص یافته در سامانه رصد اشتغال ثبت و از طرح‌های مشاغل خانگی بازرسی شود.

نقوی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت‌های پشتیبان در ایجاد‌، پایدارسازی و تثبیت مشاغل خانگی لازم است موارد مربوطه با برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده، طبق ضوابط انجام شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت پشتیبانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، هدایت و راهنمایی پشتیبانان این طرح ملی جهت اخذ مجوز شغل خانگی و تسهیلات از جمله موارد مربوط به تحقق اشتغال و فعالیت‌های پشتیبان است.

وی بیان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات با پشتیبانان فعال طرح مشاغل خانگی دارای قابلیت اتصال به بازار است و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های پشتیبانی طرح مشاغل خانگی از طریق رسانه‌ها و ارتباطات جمعی صورت می‌گیرد.

نقوی تاکید کرد:در سال جاری، حدود ۱۰ درصد از اعتبارات به طرح‌های مستقل و ۹۰ درصد به پشتیبان اختصاص یافته است تا اشتغال واقعی تحقق یابد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان یادآور شد: ظرف مدت ‌۷ روز دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، صمت، اصناف، ارشاد، کمیته امداد و بهزیستی مهلت دارند، طرح‌های پیشنهادی را اعلام و نسبت به معرفی سرگروه‌ها اقدام کنند.

وی در ارتباط با نظارت بر تسهیلات تبصره ۱۶ اضافه کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی تسهیلات تبصره ۱۶ باید دستگاه‌های اجرایی بر این نوع تسهیلات نظارت کنند و لیست‌ وام‌های پرداخت شده هر دستگاه اجرایی برای نظارت و بازرسی ابلاغ شود.

نقوی در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: قبلا حدود ۷۰ درصد یارانه شامل این طرح بود اما برنامه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که اگر افراد دهک‌های اول تا سوم ۵۰ درصد از یارانه پرداختی را در قالب طرح کالابرگ استفاده کنند ۳۰ درصد یارانه تشویقی گرفته و حدود ۱۲۰ تومان به یارانه ماه بعد اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ فروشگاه در شهرستان اردستان متصل به طرح کالابرگ الکترونیک هستند و تعداد این فروشگاه‌ها باید در شهرستان افزایش یابد.

نقوی با بیان اینکه یکم تا ششم شهریور ماه سال جاری هفته تعاون است، تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از تعاونی خوراک دام و طیور زواره و تعاونی فولاد کویر شهرستان از جمله برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان اردستان است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.