آب‌وهوای گیلان خنک شد

آب‌وهوای گیلان خنک شد

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، از روز گذشته شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و تگرگ در برخی مناطق استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌ها قابل ملاحظه است، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها ۵ درجه سلسیوس کاهش پیدا کرد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، گفت: مردم و مسافران هنگام ترددهای جاده‌ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند.

دادرس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌های موقت، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و صاعقه به‌عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند، گفت: کشاورزان در شالیزارها نسبت به برداشت محصول خود هرچه سریع‌تر اقدام کرده و هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.