قیمت طلا و سکه، امروز 29 مرداد 1402 / جدایی راه طلا و دلار

طلا11 4

قیمت طلا و سکه امروز کاهشی بود و حباب انواع سکه نیز روند نزولی را در پیش گرفت. امروز دلار اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و بازار جهانی طلا نیز تعطیل بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه 29 مرداد، قیمت طلا و سکه در مجموع روند کاهشی دارد و قیمت سکه امامی نیز بر خلاف روندی که روز گذشته در این ساعات داشت، نزولی شده است. امروز قیمت دلار در کانال 48 هزار تومانی روند افزایشی دارد و بازار جهانی طلا تعطیل است. اما در روزهای گذشته با کاهش قیمت‌ها مواجه شده بود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و به دو میلیون و 282 هزار و 300 تومان رسیده است؛ حدود 9 هزار تومان کمتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر اندکی نزولی و 27 میلیون و 746 هزار تومان است؛ حدود 42 هزار تومان کمتر از دیروز. در مقابل، نرخ نقدی سکه بهار آزادی 104 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 801 هزار تومان رسیده است.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 124 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 945 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 62 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به سه میلیون و 91 هزار تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر: قیمت دلار امروز 29 مرداد 1402/ تقلای دلار برای بازگشت به کانال 49 هزار تومانی

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، نسبت به زمان مشابه روز گذشته 100 هزار تومان کمتر است. حباب نیم‌سکه اما با 58 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و 876 هزار تومان ایستاده است.

مطالعه بیشتر: زمان و شرایط فروش ارز اربعین اعلام شد/ ليست شعب منتخب عرضه ارز اربعین

امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر 100 تومان از دیروز کمتر است. حباب آن اما نسبت به روز شنبه چهار هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و 361 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز 50 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز شه هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و 221 هزار تومان رسیده است.

تغییرات محدود در قیمت طلا و سکه

قیمت دلار به سقف کانال 48 هزار تومانی رسیده اما هنوز نتوانسته است وارد سطح 49 هزار تومانی شود. اما با وجود روند اندکی افزایشی در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی شد. امروز قیمت طلا و سکه در فرایند نزولی قرار گرفتند و سکه امامی هم بر خلاف دیروز، با این روند همراه شد.

کارشناسان بازار ارز معتقدند از آنجا که خبرهای سیاسی و سیگنال‌های اقتصادی ویژه‌ای دیده نمی‌شود و اثر خبرهای قبلی نیز در اقتصاد دیده نشده، دلار می‌تواند خود را بالا بکشد با این حال بازارساز همچنان با سرکوب سمت عرضه و ایجاد محدودیت در معاملات، قیمت را تحت کنترل دارد. در این میان، به نظر می‌رسد رکود در بازار طلا، قیمت‌ها را کاهشی کرده است. امروز بازار جهانی طلا تعطیل بود، اما قیمت‌ها در روزهای گذشته در این بازار، نزولی بوده است. در این شرایط به نظر می‌رسد نمی‌توان انتظار تغییرات شارپی را در این بازار داشت. هر چند ممکن است در روزهای آینده، قیمت طلای 18 عیار به سطح دو میلیون و 300 هزار تومانی بازگردد.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 مرداد 1402 / سکه گرمی، ۵ میلیونی شد

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه را بخوانید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

منبع: تجارت‌نیوز