در راستای اعتلای ورزش کشور گام برداریم

در راستای اعتلای ورزش کشور گام برداریم

فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال انتشار مطلبی در خصوص مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ یکشنبه 29 مرداد سال 1402، جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در جوابیه فدراسیون آمادگی جسمانی پیرو انتشار مطلبی در خبرگزاری خبرآنلاین در مورد مجمع انتخاباتی این فدراسیون با عنوان «این انتخابات گوارا نیست!» آمده است:

1- نکته بسیار مهم تحقیق کامل در مورد مطالبی است که در یک رسانه منتشر می شود و رویه حرفه‌ای حکم می‌کند قبل از انتشار مطلب، همه زوایای آن بررسی شود تا به ذکر مطالب یک جانبه که در نهایت منجر به انحراف اذهان عمومی و مخاطبان آن رسانه خواهد شد، ختم نشود؛ اتفاقی که در مورد مطلب مذکور مورد توجه قرار نگرفته و بدون کسب اطلاع، بررسی و تحقیق کافی در نهایت به انتشار مطلبی ناقص انجامیده است.

2- در مطلب منتشر شده آمده است: برای مثال اکنون فدراسیون آمادگی جسمانی که جدیدالتأسیس هم هست، از ابتدا تحت سرپرستی کسی قرار داشته که اکنون کاندیدای ریاست فدراسیون هم هست و همین امر، شائبه چینش اعضای مجمع باالخص سرپرستان هیأت‌های استانی که نقشی غیرقابل‌انکار در تعیین رئیس فدراسیون دارند، متبادر ساخته و راه را برای حواشی بعدی باز گذاشته است.

حال سوال فدراسیون آمادگی جسمانی این است که آیا یک جستجوی ساده در اخبار منتشر شده از زمان تاسیس این فدراسیون،سخت بود که به این نکته برسند قبل از سرپرست فعلی فدراسیون آمادگی جسمانی فرد دیگری به عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار بوده و از ابتدا تا کنون تحت مدیریت سرپرست فعلی اداره نشده است؟

3- موضوع دیگر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ضروری بود که قبل از انتشار مطلب نسبت به آن تامل بیشتری می شد اینکه طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، در مجمع انتخاباتی فدراسیون آمادگی جسمانی به عنوان یک فدراسیون تازه تاسیس، سرپرست های هیات های استانی از حق رای برخوردار هستند و نیازی به انتخاب آن‌ها به عنوان رییس نیست.

همچنین گفتنی است در مجامع انتخاباتی هیات های استانی آمادگی جسمانی که تا کنون برگزار شده، همان افرادی که از ابتدای تاسیس این فدراسیون به عنوان سرپرست انتخاب شده اند در نهایت پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات استانی خود به عنوان رییس انتخاب شده اند و مقوله چینش اعضا از اساس باطل است چرا که انتخاب آن ها به عنوان سرپرست مربوط به زمان قبل از حضور سرپرست فعلی فدراسیون آمادگی جسمانی است و مشخص نیست به چه دلیل، چنین مواردی منتشر شده است؟! همچنین باید خاطر نشان کرد اگر تغییری موردی در انتخابات هیات های استانی رخ داده صرفا و تنها به دلیل عدم حضور و ثبت نام فرد مذکور در مجمع انتخاباتی هیات استانی بوده است.

4- در بخش دیگری از مطلب منتشر شده آمده است: طی روزهای آتی در شهریورماه، قرار است انتخابات ۲ فدراسیون آمادگی جسمانی و سوارکاری برگزار شده و رؤسای آن‌ها مشخص شوند و شبیه به آن‌چه پیش از این در برخی انتخابات‌ها نظیر فدراسیون دوچرخه‌سواری و …رخ داد که کاندیداهای بازنده طی آن، نتیجه مجمع را با قید تعارض منافع و عدم رعایت عدالت به دیوان عدالت اداری کشانده و حکم ابطال موقت را گرفتند، بعید نیست در صورت رئیس شدن یکی از این سرپرست‌ها در انتخابات‌های مذکور، بازنده‌ها مسیری مشابه در پیش بگیرند.

نکته بسیار مهم در مورد فدراسیون آمادگی جسمانی اینکه اساسا ماجرای فدراسیون‌هایی نظیر دوچرخه سواری، سوارکاری و…متمایز از فدراسیون آمادگی جسمانی به عنوان یک فدراسیون تازه تاسیس است و قیاس این فدراسیون با سایر فدراسیون ها، اشتباهی بزرگ به شمار می رود.

مسئله قابل اشاره دیگر اینکه به جای ایجاد تنش و هدایت مسیر از سوی آن رسانه به سمت ابطال انتخابات فدراسیون های ورزشی بهتر است با پرهیز از انتشار مطالب نادرست در مسیری گام برداشت که به آرامش ورزش کشور و حرکت در مسیر صحیح منجر شود.

5- در پایان نیز با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون آمادگی جسمانی از رسانه ها و به ویژه رسانه محترم خبرآنلاین تقاضا دارد با پرهیز از انتشار مطالب عجولانه که ثمره ای جز ایجاد التهاب کاذب انتخاباتی ندارد در راستای اعتلای ورزش کشور و ایجاد آرامش بر فضای حاکم، گام بردارد.

251 251

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.