نماینده نی ریز: برخی از گروه ها و جناح های سیاسی‌،منافع خود را در اختلاف بین مجلس و دولت می‌بینند

نماینده نی ریز: برخی از گروه ها و جناح های سیاسی‌،منافع خود را در اختلاف بین مجلس و دولت می‌بینند

فرهاد طهماسبی نماینده استهبان‌ و نی ریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس‌، بیان کرد‌:هماهنگی بین مجلس و دولت بسیار ضروری است و در پیشبرد برنامه هفتم توسعه بسیار مؤثر خواهد بود‌.

وی با بیان اینکه تعامل بین مجلس و دولت باید در سطح و جایگاه عالی قرار گیرد‌‌، افزود: زیرا اجرای سند توسعه هفتم به عهده قوه مجریه و دولت و نظارت و تنظیم سند به عهده قوه مقننه و مجلس است که اگر هماهنگی و تعامل بین قوه مقننه و مجریه بیشتر باشد‌، منافع ملی نیز تحت الشعاع آن قرار می‌گیرد‌‌.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد‌‌: انجام تعامل بین مجلس و دولت تعارض و خللی در هر یک از قوا ایجاد نمی‌کند زیرا هر قوه دارای محدوده‌ای مجزا با اختیارات و مسئولیت‌های مشخصی می‌باشد‌، بنابراین مغایرتی بین نقش نظارتی مجلس و نقش اجرایی دولت وجود ندارد‌ و قوه مجریه و قوه مقننه می‌توانند وظایف خود را به طور مستقل انجام دهند‌.

طهماسبی عنوان کرد‌: مجلس می تواند در نقش نظارتی و دولت در نقش برنامه ریزی‌، طراحی‌ و شیوه اجرایی برنامه‌ها‌، هریک با استحکام و استقلال پیش روند و می‌توان گفت‌، هم افزایی و تعامل باعث بهتر شدن و محکم تر شدن و کیفیت بخشی بیشتر در برنامه‌های هر یک از قوا می‌شود.

وی در خصوص تلاش عده‌ای برای ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس گفت: برخی از گروه ها و جناح های سیاسی‌،منافع خود را در اختلاف بین مجلس و دولت می‌بینند و توجهی به تامین منافع ملی ندارند و عدم نیل به اهداف و برنامه‌های دولت و مجلس برگ برنده ای برای آنها محسوب می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.