سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس‌: فرونشست زمین متولی مشخصی ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس‌:  فرونشست زمین متولی مشخصی ندارد

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح نشست این کمیسیون پرداخت و گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس طرح کنترل فرونشست زمین و کاهش اثرات آن در کشور که شورای عالی استان‌ها آن را تدوین کرده است مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه مسئولین و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو حضور داشتند. نقطه نظرات مسؤلان و کارشناسان در مورد این طرح شنیده شد.
نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: در ایران قانون و متولی واحدی برای پیگیری و کنترل فرونشست زمین و فروچاله‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، وجود ندارد.
وی اظهار کرد: به جهت اینکه کشور به یک متولی واحدی برای رصد دقیق آمارها و علل و عوامل فرونشست‌ها وجود داشته باشد، این طرح بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: برای علاج بخشی و جلوگیری از آسیب هایی که می تواند این فرونشست در زندگی مردم داشته باشد تدابیری در این طرح آورده شده است.
وی ادامه داد: در این طرح آمار فرونشست در ایران و دیگر کشورها و اقدماتی که کشورها برای کنترل فرونشست انجام دادند،مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: برای حل مباحثی که مطرح شد مستلزم داشتن یک متولی واحد برای این موضوع هستیم که بتواند با قوانین مشخص این مسیر را پیگیری کند.
پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.