هدایت تحصیلی با مداخله والدین رنگ اجبار به خود نگیرد

هدایت تحصیلی با مداخله والدین رنگ اجبار به خود نگیرد

ماشاءالله پروین، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: متوسطه اول سکوی پرتاب برای متوسطه دوم است.

وی ادامه داد: استعداد دانش‌آموز، توانایی و شرایط در رشته‌های که می‌خواهد ادامه تحصیل دهد در متوسطه اول مشخص می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: متوسطه اول مشخص می‌کند دانش‌آموز در چه رشته‌ای توانایی دارد که متأسفانه در اینجا با چالش خانواده‌های مواجه هستیم که اطلاعاتی نسبت به آینده بچه‌ها، نسبت به آینده آموزش و نسبت آینده مدارس ندارند و صرفا بر رشته خاصی اصرار دارند.

وی بزرگترین چالش در آموزش و پرورش استان کرمانشاه را هدایت تحصیلی دانست و گفت: دانش‌آموزان از پایه نهم برای رفتن به پایه دهم باید درست هدایت تحصیلی شوند شوند. یکی از عوامل افت تحصیلی همین است که دانش‌آموزان در جایگاه و رشته خاص خود بر حسب توانایی که دارند، قرار نمی‌گیرند.

پروین اضافه کرد: در حال حاضر روی بحث توازن رشته‌ای، توسعه متوازن و هدایت تحصیلی کار می‌کنیم اولین سمت و سوی ما با خانواده‌ها است که در این راستا برای مدیران مدارس به خصوص متوسطه اول کارگاه توانمندسازی برگزاری می‌کنیم تا با خانواده ها صحبت کنند و آن‌ها را توجیه کنند که اصرار بر رشته خاصی برای ادامه تحصیل فرزندان خود نداشته باشند بر حسب توانایی که دارند هدایت تحصیلی شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.