رویترز: آمریکا به وعده خود عمل کرد؛ دارایی‌های ایران در کره‌جنوبی آزاد شد

رویترز: آمریکا به وعده خود عمل کرد؛ دارایی‌های ایران در کره‌جنوبی آزاد شد

اکوایران: رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور، هفته گذشته برای مبادله و انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.

رویترز: آمریکا به وعده خود عمل کرد؛ دارایی‌های ایران در کره‌جنوبی آزاد شد

به گزارش اکوایران، روز دوشنبه، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور، هفته گذشته برای مبادله و انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.

به گفته خبرگزاری رویترز، یونهاپ اینفومکس خبر داد که بانک ملی سوئیس قصد دارد دارایی های ۶ میلیارد دلاری ایران به وون را با دلار و سپس با یورو در بازار ارز مبادله کرده و برای پنج هفته آینده روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد وون (۲۲۳.۸۵ میلیون دلار) را تبدیل کند.

یکی از مقامات وزارت دارایی کره جنوبی با اشاره به حساسیت حقوقی و دیپلماتیک این موضوع از تایید این گزارش خودداری کرد.

ایران و ایالات متحده اخیراً به توافقی دست یافتند که در آن پنج شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران آزاد می‌شوند و دارایی‌های مسدود ه ایران در کره جنوبی نیز در اختیار تهران قرار گرفته و به حسابی در قطر ارسال می‌شود که ایران می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. هفته گذشته، ابراهیم رئیسی گفت که دارایی‌های آزاد شده برای تقویت تولید داخلی استفاده می‌شود.

در همین رابطه:

  • مشکل بزرگ توافق زندانیان برای واشنگتن
  • خشم جمهوری‌خواهان از بدعت‌گذاری بایدن؛ سنگ کنگره پیش پای توافق با تهران
  • گزینه‌های جدید واشنگتن برای تنش‌های خلیج فارس؛ توافق بر هم می‌خورد؟

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.