آیت الله رئیسی: اثر عملی باور به مهدویت، مبارزه با تبعیض‌ها و فسادها در زندگی بشر است

آیت الله رئیسی: اثر عملی باور به مهدویت، مبارزه با تبعیض‌ها و فسادها در زندگی بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» و «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی مسجد، پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و گردهمایی فعالان مساجد مناسبت‌هایی است که مجلس ما را نورانی کرده است و این نورانیت به برکت این مکان و نام مقدس شهید مصطفی صدرزاده و تقریظ رهبری و سخنان و نگاشته‌ای که از دل برخواسته و بر دل‌ها می‌نشیند دو چندان شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به مهدویت و نام امام زمان(عج) موجب امیدآفرینی است، اضافه کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به توحید است چراکه او پرچم توحید را برافراشته خواهد کرد؛ اعتقاد به مهدویت اعتقاد به نبوت است و او عصاره همه انبیای الهی است.

آیت الله رئیسی هچنین اعتقاد به مهدویت را اعتقاد به معاد دانست و گفت: معاد و فرج برای عدالت‌گستری است؛ اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امامت است چراکه او خاتم انبیا و معصومین است.

وی افزود: اعتقاد به مهدیت اعتقاد به عدل است چراکه او عدالت را بر کام بشریت می‌نشاند؛ آثار عملی باور به امام زمان(عج) این است که کسی که به ایشان باور دارد در راستای امر به معروف گام خواهد برداشت؛ شخص معتقد به وجود مقدس امام عصر(عج) در سلوک و رفتار حرکتی می‌کند در راستای گسترش معروف‌ها و باورها در جامعه و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها در جامعه بشری.

رئیس جمهور اعتقاد به مهدویت را مایه ی مبارزه با ظلم و فساد دانست و گفت: انسان معتقد به مهدویت در راستای از بین بردن تبعیض‌ها، ظلم‌ها و فسادها و آنچه که از ناهنجاری‌ها اجتماعی در زندگی بشر وجود دارد تلاش می‌کند و هر گامی که بر می دارد برای زمینه‌سازی ظهور است.

وی گفت: اعتقاد و باور به مهدی(عج) اعتقاد به امام حی و حاضر است هر چند ظهور او ظهور صغراست و برخی می‌توانند با خودسازی از ابرها عبور و چهره نورانی او را زیارت کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف اعتقادی که برخی از صاحبان ادیان دارند، ما معتقد به موعودی هستیم که میان ما وجود دارد همه عوالم هستی تحت نظارت اوست و باور ما آن است که آنچه که در تکوین واقع می‌شود به عنایت مقدس اوست.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.