چه زمانی از روز برای پیاده روی بهتره ؟ / پیاده روی ناشتا مفید است یا بعد از صبحانه؟

فواید پیاده روی یک پیاده روی سریع 30 دقیقه‌ای می‌تواند طول عمر را حدود یک سال افزایش دهد. شروع روز با پیاده روی می‌تواند برای سلامت روحی و جسمی شما به اندازه نجات زندگی تان مفید باشد، حتما این را بخوانید!پیاده روی برای بهبود سلامتی شما مفید است. پیاده روی صبحگاهی فواید زیادی دارد، به ویژه برای کسانی که با بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت سر و کار دارند.

چه زمانی از روز برای پیاده روی بهتره ؟ / پیاده روی ناشتا مفید است یا بعد از صبحانه؟

شروع روز با پیاده‌روی می‌تواند انرژی شما را در تمام ساعات پیش رو خصوصا قبل از ظهر افزایش دهد. پیاده رویی به‌ویژه اگر در فضای باز پیاده‌روی می‌کنید، به‌خوبی صدق می‌کند.مطالعات نشان می‌دهند بزرگسالانی که ۲۰ دقیقه در فضای باز پیاده‌روی می‌کنند نسبت به بزرگسالانی که ۲۰ دقیقه در فضای بسته راه می‌روند، نشاط و انرژی بیشتری را تجربه خواهند کرد.مطالعه دیگری نشان داد که ۱۰ دقیقه راه‌رفتن با شیب ملایم برای ۱۸ زن که احساس کمبود خواب داشتند، انرژی‌زاتر از یک فنجان قهوه بود.پیاده‌روی صبحگاهی همچنین دارای فواید فیزیولوژیکی متعددی است.

خوش اخلاقی و اعتماد به نفس

این ورزش آسان و بدون هزینه می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

– بهبود اعتمادبه‌نفس

– تقویت خلق‌وخو

– کاهش استرس

– کاهش اضطراب

– کاهش خستگی

پیاده‌روی منظم علائم افسردگی یا خطر ابتلا به آن را کاهش می‌دهد. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، حداقل پنج روز در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

تکمیل فعالیت بدنی روزانه

یکی از مزایای پیاده‌روی در ساعات صبح این است که می‌توانید فعالیت بدنی خود را برای یک روز تمام کامل کنید؛ آن هم پیش از اینکه هر گونه تعهد خانوادگی یا کاری شما را از مسیر خارج کند.

دستورالعمل فعالیت بدنی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان سالم باید حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته انجام دهند. برای تحقق این هدف حداقل ۵ روز پیاده روی در هفته به مدت ۳۰ دقیقه را فراموش نکنید.

لاغر شدن

شاید یکی از مهم ترین فواید پیاده روی از دید افرادی که مایل به کاهش وزن هستند، همین موضوع باشد. پیاده روی با سرعت متوسط به مدت ۳۰ دقیقه می تواند تا ۱۵۰ کالری بسوزاند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات قدرتی، به مرور زمان متوجه کاهش وزن خود خواهید شد.

قبل از صبحانه پیاده روی خوب است یا بعد از آن؟

اگر صبح‌ ها به پیاده‌ روی می روید، ممکن است این پرسش سوال شما هم باشد. بهتر است قبل از صبحانه پیاده روی کنیم یا بعد از آن؟ تحقیقات در این مورد که آیا نخوردن صبحانه متابولیسم را افزایش می دهد و به کاهش وزن سریعتر کمک می کند، بسیار ضد و نقیض است.

برخی پژوهش ها نشان می دهند که ورزش در حالت ناشتا (قبل از صبحانه) به بدن کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزاند. با این حال به بررسی های بیشتری در این خصوص نیاز است.»

منبع: موج