پایین بودن قیمت نان مشکل عمده نانوایان چهارمحال و بختیاری است

پایین بودن قیمت نان مشکل عمده نانوایان چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز میرزایی ظهر امروز در پنجمین همایش بررسی مسائل و مشکلات و آموزش نانوایان چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل اساسی نانوایان استان پایین بودن قیمت نان نسبت به استان‌های دیگر است و تا این لحظه هیچ دستورالعملی مبنی بر افزایش قیمت نان در کارگروه آرد و نان استانداری مصوب نشده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به منظور افزایش و ارتقای کیفیت نان علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایان باید از افراد خبره و مسلط در پخت نان به کار گرفته شود.

نبود نیروی کارامد و خبره سبب کاهش کیفیت نان شد است

محمدرضا غفاری رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد نیز در ادامه این همایش گفت: قیمت نان در استان ما پایین است و همین موضوع سبب شده تا نانوایان توانایی پرداخت دستمزد نیروهای خود را نداشته باشند و این افراد برای دریافت حقوق بیشتر به استان‌های همجوار عزیمت می‌کنند.

وی افزود: خروج نیروهای کاربلد و توانا از استان سبب کاهش کیفیت نان سنتی در استان شده است.

غفاری اضافه کرد: کاهش سهیمه خمیرمایه استان از ۱۰ تن به ۲ تن نیز از سوی دیگر برای نانوایان مشکل ایجاد کرده و کیفیت نان را کاهش داده است.

وی بیان کرد: افزایش اجاره‌بهای مکان نانوایی از دیگر مشکلات عمده نانوایان است و از آن جایی که ۹۵ درصد نانوایان در مکان استیجاری مشغول به کار هستند و پیدا کردن مکان جدید برایشان مشکل و بعضا غیرممکن است واحد نانوایی خود را تعطیل می‌‌کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس