سرقت، مواد مخدر و سلاح غیرمجاز خطوط قرمز فراجا هستند

سرقت، مواد مخدر و سلاح غیرمجاز خطوط قرمز فراجا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عصر امروز در جمع فرماندهان و مسؤولان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تسلیت ایام اسارت اهل‌بیت(ع) و همچنین شهادت ۲ نفر از ماموران انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: از دست دادن ماموران شجاع و دلیر، مؤمن و متعهد به نظام و انقلاب قطعاً برای ما سخت است اما ریخته شدن خون این شهیدان ما را در ادامه راه و انجام تکلیف خود مصمم‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم ما تا آخرین قطره خون خود پای امنیت و آرامش آنان می‌ایستیم و هیچ چیزی نمی‌تواند خللی در اراده ما به وجود آورد.

رضایی استفاده از سلاح غیرمجاز را به عنوان یکی از عوامل ناامنی در جامعه برشمرد و بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی و رصد هوشمندانه موضوع جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز و مقابله جدی و قاطعانه با قاچاقچیان و دارندگان سلاح را دنبال می‌کنیم و برآوردم این است که با جهشی که در این خصوص اتفاق می‌افتد در نیمه دوم سال استفاده غیرمجاز از سلاح‌های شکاری و جنگی به صفر خواهد رسید.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور وقوع سرقت، ورود مواد مخدر و حمل سلاح غیر مجاز را از مهم‌ترین خطوط قرمز فراجا عنوان کرد و گفت: جلوگیری از وقوع سرقت، تسریع در کشف سرقت و استرداد اموال مسروقه به مال باختگان هم ۳ رویکرد مهم فراجا در زمینه مبارزه با سرقت به شمار می‌آید که در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی اشراف اطلاعاتی و هوشمندانه بر روی تمام موضوعات مجرمانه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تاکیدم بر این است که همه بخش‌های انتظامی و پلیس‌های تخصصی در تمام موضوعات اعم از سرقت، اراذل و اوباش، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر، خرده فروشان و مسائل امنیتی اشراف داشته و روی این مسئله متمرکز شوند.

رضایی به تشریح ابعاد طرح امنیت محور پرداخت و با بیان اینکه محور اصلی در این طرح کلانتری‌ها هستند، افزود: امنیت محله محور یعنی اینکه هم مردم و هم مجرمان حضور کلانتر را در محل احساس کنند به گونه‌ای که مردم به او به عنوان کلانتر و کدخدای محل تکیه کرده و مجرمان و قانون‌شکنان جرأت اقدام مجرمانه در محله او را نداشته باشند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، با تقدیر از اقدامات مؤثر مجموعه انتظامی استان اصفهان در این خصوص تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:«بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است.» و این جمله ولی امر مسلمین هم تکلیف را برای ما روشن کرده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن، نجابت زن و غیرت مرد ایرانی را مورد هدف قرار داده است، گفت: دشمن در این خصوص با هدف و برنامه وارد شده و باید ما هم با هدف و برنامه دقیق و با نگاه علمی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی وارد شویم و اجازه ندهیم دشمن در عملی کردن نقشه خود موفق شود.

رضایی با اشاره به برنامه دشمن برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور گفت: وقتی سلاح و مهمات را جمع‌آوری کنید، وقتی با اراذل و اوباش و سارقان، محتکران و مجرمان اقتصادی مقابله جدی کنید این اقدامات باعث بالا رفتن رضایت‌مندی مردم می‌شود و همین امر بهترین بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمن است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور استان اصفهان را استانی مهم و تاثیرگذار در حکمرانی کشور دانست و گفت: مردم این استان هم در پیروزی انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم نقش ارزنده‌ای داشتند و بیش از ۲۴ هزار شهید را تقدیم کردند، بنابراین امنیت و آرامش این استان برای ما بسیار مهم است و حق آنها است که از بالاترین امنیت برخوردار بوده و بهترین خدمات را دریافت کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس