احیای واحد‌های راکد هدف دوشنبه‌های تولید در کردستان است

احیای واحد‌های راکد هدف دوشنبه‌های تولید در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ۲۰۱مین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، در این جلسه مشکلات و مسائل ۴ واحد تولیدی استان بررسی شد.

در ابتدای جلسه مشکلات واحد خوراک دام و طیور شرکت غرب دانه مورد بررسی قرار گرفت.

برهان مندمی مدیرعامل این واحد تولیدی در این جلسه با بیان اینکه محور دسترسی به این کارخانه دچار مشکل است، افزود: در زمینه صادرات نیز بار‌های این شرکت در حین عبور از استان با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود در حالی که برای بارهای استان‌های دیگر چنین مشکلی وجود نداشته و ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

وی افزود: همچنین در زمینه استعمال آب و بروکراسی اداری جهت ثبت در سامانه‌های ادارات مشکلات زیادی پیش رو داریم.

به همین منظور و بر اساس دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان مصوب شد تا ۱۰ روز آینده اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان مشکل جاده دسترسی واحد خوراک دام و طیور شرکت غرب دانه واقع در سه راهی محور سنندج _ مریوان را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

در این جلسه مصوب شد منبعد اگر دستگاه‌های اجرایی استان تا یک ماه نسبت به پاسخ استعلامات به سایر دستگاه‌ها اقدام نکنند، عدم پاسخ استعلام به منظور جواب مثبت تلقی خواهد شد.

در ادامه جلسه به عنوان دستور کار دوم مشکلات کارخانه لبنیات بفرین کردستان مورد بررسی قرار گرفت.

شجاعی مدیر این واحد یکی از مشکلات این واحد را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: از نظر تولید شرایط مناسبی داریم اما برای تامین شیر خام با مشکل مواجه هستیم و در هفته حداقل به ۵۰ تن شیرخام نیاز داریم.

این در حالی است که بنا بر ادعای مدیر یکی از واحدهای تولیدکننده شیر استان که در نزدیکی این کارخانه قرار دارد، از ظرفیت تولید روزانه آن که ۱۰۰ تن است، میزان۳۰ تن از آن به شرکت لبنی خارج از استان تحویل داده می‌شود.

در این جلسه مصوب شد این واحد تولید شیرخام هر هفته ۳۰ تن شیر به واحد لبنیات بفرین تحویل دهد در غیر این صورت ترک فعل واحد تولیدکننده شیرخام صادر خواهد شد.

علی نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این رابطه تاکید کرد: واحدهای تولیدی استان باید ابتدا نیاز داخل استان را تامین کنند و حق خروج مواد اولیه را از استان ندارد مگر با کسب مجوز آن هم به شرطی که ابتدا نیاز استان به طور کامل تامین شود.

یکی دیگر از واحدهای تولیدی که مشکل آن بررسی شد واحد تولید کیک و کلوچه بوبوتو بود.

محمدنجیب شریفی مدیر این واحد دارای هفت خط تولید است که سه خط مدرن آن در حال حاضر به دلیل نبود سرمایه در گردش و کمبود سهمیه مواد اولیه آن شامل شکر، روغن و آرد تعطیل است و این تعطیلی هم موجب تعدیل ۱۵۰ نفر از نیروهای این واحد شده است.

از دیگر مصوبات این جلسه این بود که همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان کردستان مکلف هستند در برنامه‌ها و جلسات خود اقلام خوراکی را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند.

تامین گوشت قرمز برای استان ظرف 10 روز آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان جلسه و در جمع خبرنگاران به اجرای طرح دوشنبه‌های تولید اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف طرح‌ دوشنبه‌های تولید توسعه متوازن و عدالت محور در کل پهنه استان است.

وی با بیان اینکه هر دوشنبه از واحدهای تولیدی با هدف احیای واحدها راکد و نیمه‌راکد سرکشی می‌شود، افزود: برخی از این واحدها مشکلات بزرگی ندارند و صرفا بازدیدی از این واحدها صورت می‌گیرد و این نوعی امیدواری ایجاد می‌شود.

نوری ادامه داد: احصا مسایل و مشکلات در زمینه‌های مختلف تولید از اهداف اجرای این طرح است و به همین منظور امروز بررسی واحد‌های دام و طیور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته تلاطمی در تامین گوشت در کشور و استان وجود داشت، خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با چند تجار و بازرگان فعال حوزه تولید گوشت داشتیم و مقرر شد ظرف 10 روز آینده هزار تن گوشت سرد و 500 تن گوشت گرم از کشورهای مختلف مغولستان، ارمنستان و پاکستان در اختیار جهاد کشاورزی کردستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع وضعیت تولید در واحدهای طیور هم در بازدیدهای امروز دستور کار بود، افزود: شرکت غرب دانه ظرفیتی است که نمونه آن در کشور وجود ندارد و هم زنجیره تامین و هم ارزش در آن شکل گرفته و این واحد با مشکلاتی مواجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان تاکید کرد: صاحبان واحد های تولیدی خصوصا واحدهای راکد و نیمه راکد مشکلات و مسائل خود را به ما اعلام کنند، بدون شک در اسرع وقت با حضور مستقیم دستگاه‌های ذیربط نسبت به حل مشکلات اقدام خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.