افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۰ پروژه در نیشابور در هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۰ پروژه در نیشابور در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس در نیشابور، ابوطالب جوان، امروز در نشست خبری که با مناسبت بزرگداشت هفته دولت در محل سالن شهدای دولت فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۰۶۰ میلیارد تومان در نیشابور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۶۵ پروژه افتتاحیه و ۵ پروژه کلنگ‌زنی است.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه برای ۵ پروژه کلنگ‌زنی ۷۱۷ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، افزود: اعتبار ۶۵ پروژه افتتاحیه ۳۴۳ میلیارد تومان است.

حفر ۸ حلقه چاه و اصلاح و توسعه شبکه آب در نیشابور

وی ادامه داد: از کل ۷۰ پروژه، ۹ پروژه در بخش خصوصی با اعتبار ۵۵۱ میلیارد تومان انجام می‌شود. همچنین در حوزه آبرسانی ۸ حلقه چاه حفاری و نیز اصلاح و توسعه شبکه آب نیشابور با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان انجام شد.

فرماندار نیشابور با ذکر این مطلب که در حوزه برق ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پست سیار ۱۳۲ کیلو واتی انجام شد، اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بلوک اتاق عمل بیمارستان ۲۲بهمن و ۵۵ میلیارد تومان برای خوابگاه ۱۶۰ نفر دانشجویی دانشگاه پردیس علوم پزشکی نیشابور هزینه شد

وی تشریح کرد: در هفته دولت مرکز آموزش بهورزی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد کلنگ‌زنی می‌شود همین طور افتتاح آتش‌نشانی را در در شهرک صنعتی عطار با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان داریم

۳۲۰۰ تن جذب قیر در حوزه آسفالت معابر

جوان با اشاره به اینکه ۳ پروژه بخش خصوصی با اعتبار حدود ۷۱ میلیارد در هفته دولت افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در حوزه آسفالت معابر ۳۲۰۰ تن جذب قیر داشتیم‌. فرماندار نیشابور ابراز کرد: در ۴۵ روستا طرح‌ هادی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان انجام شد و در بحث توسعه شبکه‌ها ارتباطی حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

تامین مرغ مصرفی در نیشابور از شهرهای همجوار

وی در خصوص تنظیم بازار در نیشابور گفت: ما یک مقطعی در بحث تامین مرغ مشکل داشتیم زیرا مصرف ما بیش از تولید است.

جوان با بیان اینکه ۳۰ درصد نیاز مرغ در نیشابور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد دیگر را شهرهای همجوار سبزوار، کاشمر و جغتای تامین می‌کنند

رتبه دوم نیشابور در تحقق اشتغال

فرماندار نیشابور با اشاره به این که ۴۸۵میلیارد اعتبار پروژه‌های شهرداری است که در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: ما در تحقق اشتغال ایجادی در سطح استان خراسان رضوی دومین رتبه را داریم.

فرماندار نیشابور در ادامه توضیحاتش افزود: ما با همکاری دستگاه‌ها و ادارات عضو کارگروه اشتغال نیشابور بیش از ۵۰ درصد تعهد اشتغال ایجادی را محقق کرده و در سامانه رصد ثبت کردیم.

پایان پیام/

منبع: فارس