نرخ شناور گاز باعث تعطیلی کوره های آجرپزی و افزایش قیمت مصالح می شود

نرخ شناور گاز باعث تعطیلی کوره های آجرپزی و افزایش قیمت مصالح می شود

به گزارش ایلنا، سید البرز حسینی در نشست علنی امروز (شنبه ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در جزء ۱ بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها و نیاز صنایع اختیار را به دولت دادیم. دولت در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در این خصوص مصوبه داشته و نرخ را به صورت شناور تعیین کرده است. در بخشی از صنایع مانند کوره های آجرپزی این مصوبه مشکل ایجاد کرده و پول گاز هر مترمکعب آجر از ۱۹۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر آجر تنی ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسد، با این وضعیت قیمت هر تن آجر به حدود ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد و حوزه مسکن از این موضوع متاثر می شود. این موضوع را هیات دولت، رئیس جمهور و وزیر صمت در دستور کار قرار دهند، زیرا صنایع با یکدیگر متفاوت هستند و کوره های آجرپزی نمی توانند با این وضعیت به تولید ادامه دهند و به سمت تعطیلی می روند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: در محور ابهر- قیدار- خورخوره باید چند نفر کشته شوند تا فکر عاجلی برای آن کنید. پروژه را تعطیل کردند، نیاز است متولیان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته بارش شدیدی در شهرستان رخ داد که بخش مرکزی و همچنین تعدادی از روستاها دچار خسارت جدی شدند. درخواست داریم دستگاه های متولی نسبت به تعیین خسارت و جبران آن اقدام کنند.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.