بنگلادش بازار مطلوب برای تجار اردبیلی است

بنگلادش بازار مطلوب برای تجار اردبیلی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرموذن ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر بنگلادش در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: به همراه هیئت رئیسه اتاق، خانه صنعت و معدن و تعدادی از فعالان بخش خصوصی نشستی را با سفیر بنگلادش در اردبیل داشتیم تا زمینه توسعه روابط و امکان صادرات و حتی واردات کالاهای مختلف به مقصد اردبیل و بالعکس انجام شود.

وی توانمندی‌های کشور بنگلادش را در تولید کنف، چای، پوشاک و دارو یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار واردات این محصولات براساس سیاست‌های دولت سیزدهم تجار و بازرگانان استان اردبیل می‌توانند صادرات خوبی را به این کشور در زمینه‌های ماشین آلات صنعتی، نخ و پنبه و حتی سیب زمینی و صنایع معدنی داشته باشند تا یک تبادل تجاری مناسبی را بین دو کشور به ویژه شهرهای اردبیل و بنگلادش داشته باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل ویژگی‌های مشترکی را با برخی از استان‌های بنگلادش دارد، گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم تا خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای بنگلادش انجام شده و ما در سایه این خواهرخواندگی مبادلات تجاری، بازرگانی و حتی فرهنگی و تاریخی نیز داشته باشیم.

پیرموذن با اشاره به سفر اخیر سفیر چین به اردبیل اشاره و تصریح کرد: به دنبال این سفر و آشنایی با توانمندی‌های استان اردبیل تفاهمنامه همکاری اردبیل با چینگ های به امضا رسیده تا ما در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و حوزه شهری بتوانیم از این ظرفیت‌های مشترک بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنگلادش دارای رشد اقتصادی بسیار بالایی است که در این زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و کارخانه‌های تولیدی فراهم شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و بنگلادش را یادآور شد و بیان کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات حجم روابط تجاری دو کشور روبه افزایش است و تراز تجاری نیز غالباً به نفع ایران بوده است.

پیرموذن انتظار تجار و بازرگانان را حل مشکلات بانکی در تبادل منابع ارزی اعلام کرد و گفت: ما آرزو داریم تا تبادلات تجاری و سرمایه گذاری‌های ایرانی‌ها در بنگلادش به صورت مستقیم و بلاواسطه انجام شود تا موانع و مشکلات شرایط تحریمی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر و رایزن اقتصادی کشور بنگلادش در سفری دو روزه به اردبیل علاوه بر دیدار با رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل، تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی، قرار است دیداری را با استاندار اردبیل نیز داشته و از نزدیک در راستای توانمندی‌های اردبیل در تقویت روابط اردبیل با کشور بنگلادش بحث و تبادل نظر کنند.

منبع: مهر