کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری؟ یک مقایسه کامل

تصور کنید ساعت‌های طولانی را باید در ترافیک بمانید تا به کلاس برسید. البته اگر به موقع و بدون تاخیر حاضر شوید! یا اینکه در منزل یا محل کار بدون هیچ استرسی و فقط از طریق لپ تاپ در کلاس حضور پیدا کنید. شما کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟ مقایسه بین کلاس زبان آنلاین یا حضوری کار سخت و پیچیده‌ای نیست و با چند نکته به‌راحتی می‌توانید کلاس مناسب خودتان را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به سوال «کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری» پاسخ دهیم و اشاره‌ای به مزیت‌های کلاس آنلاین و حضوری زبان انگلیسی خواهیم داشت. اگر شما هم به تازگی قصد یادگیری زبان انگلیسی از طریق دروه‌های آموزشی را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

صرفه جویی در هزینه؛ از مزایای کلاس آنلاین

در پاسخ به سوال «کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری» باید عنوان کنیم، هر کدام از این کلاس‌ها مزیت‌های خاص خودشان را دارند و زبان‌آموزان باید در نهایت برای شرکت در هر کدام از این کلاس‌های تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های حضور در کلاس زبان انگلیسی به‌صورت آنلاین صرفه‌جویی در هزینه است. شما برای رسیدن به کلاس حضوری در کنار پرداخت مبلغ برای کلاس و کتاب‌های مختلف، باید هزینه‌ای جداگانه برای رفت‌و‌آمد نیز در نظر بگیرید. برخی از موسسه‌های معتبر در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و این موضوع موجب می‌شود، هزینه و زمان بیشتری برای حضور در کلاس صرف کنید.
در مقابل؛ تصور کنید حضور در کلاس آنلاین چه هزینه‌ای می‌تواند داشته باشد؟ برای حضور در کلاس آنلاین هزینه‌های سفر درون شهری و هزینه رفت‌و‌آمد شما به صفر می‌رسد و این مورد یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های کلاس‌ آنلاین است. در نظر داشته باشید برای حضور در کلاس‌های آنلاین از بهترین دوره‌ها یا موسسه‌های آموزشی کمک بگیرید. به‌عنوان مثال پلتفرم زبان اُتیچر یکی از تخصصی‌ترین و بهترین دوره‌های فراگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها است. اساتید کلاس‌های آنلاین پلتفرم اُتیچر از بهترین اساتید زبان هستند و قیمت‌های شرکت در این کلاس‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

امکان برنامه‌ریزی راحت‌تر؛ یکی از ویژگی‌های کلاس زبان آنلاین

کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی، زمان شما را شاید کمی محدود کند. محدودیت زمان به این معناست که برای شرکت در کلاس‌های حضوری باید زمان مشخصی را در نظر بگیرید و زمان رفت و برگشت به کلاس را نیز محاسبه کنید. شاید برای حضور در یک جلسه 2 ساعته بیشتر از 4 ساعت زمان بگذارید. با این حساب شرکت در کلاس‌های حضوری وقت بسیار بیشتری از شما خواهد گرفت. در مقابل؛ در کلاس‌های آنلاین به‌راحتی می‌توانید از منزل، محل کار یا حتی در سفر نیز حضور پیدا کنید. شرکت در کلاس‌های آنلاین زمان بسیاری از شما نخواهد گرفت و از زمان و وقتی که دارید، بهترین نتیجه را به‌دست خواهید آورد.
به‌عنوان مثال تصور کنید برای حضور در جلسه آنلاین کلاس آیلتس فقط کافی است لپ تاپ خود را روشن کنید و وارد کلاس شوید. این مورد به تنهایی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های حضور در کلاس‌های آنلاین می‌تواند باشد؛ بنابراین در پاسخ به سوال «کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری» باید عنوان کنیم، تصمیم‌گیرنده نهایی شما هستید و باید کلیه جوانب را برای حضور در کلاس آنلاین یا حضوری در نظر داشته باشید.

ایجاد ارتباط بهتر با اساتید آموزشی؛ از مزیت‌های کلاس حضوری زبان انگلیسی

با همه ویژگی‌هایی که کلاس‌های آموزش زبان به صورت آنلاین دارند، همچنان برخی از افراد ترجیح می‌دهند در کلاس‌های حضوری شرکت داشته باشند. برخی افراد ترجیح می‌دهند ارتباط عمیق‌تری با استاد آموزشی داشته باشند و سوالات خود را به‌صورت حضوری با اساتید دوره مطرح کنند. البته پرسش سوال در کلاس‌های آنلاین نیر به‌راحتی امکان‌پذیر است، اما برخی از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند با استاد ارتباط چشمی داشته باشند.
حضور چنین افرادی در کلاس‌های آنلاین شاید سخت باشد و توانایی یادگیری آن‌ها در کلاس‌های آنلاین کاهش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی باید از بهترین کتاب‌های آموزشی کمک بگیرید. فرقی نمی‌کند کلاستان حضوری برگزار شود یا آنلاین، از بهترین کتاب‌های زبان می‌بایست استفاده کنید. برای دسترسی بهتر به کتاب‌های عالی پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحت عنوان «معرفی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان» را حتما مطالعه کنید. در این مقاله که در بلاگ پلتفرم زبان اُتیچر منتشر شده است، 7 کتاب عالی برای آموزش مبتدیان معرفی شده است.

امکان مکالمه با سایر زبان‌آموزان؛ از ویژگی‌های متمایز کلاس‌های حضوری انگلیسی

در کنار همه مزیت‌های کلاس آنلاین باید عنوان کنیم، در کلاس‌های آنلاین ارتباط‌گیری با سایر زبان‌آموزان ممکن است با پیچیدگی‌هایی همراه باشد. البته بیشتر کلاس‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی کانال‌های خصوصی و گروهی برای زبان‌آموزان دارند، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند ارتباط عمیق‌‌تری با سایر دوستان داشته باشند و این چنین سوالات خود را بهتر می‌توانند برطرف کنند.
حضور در کلاس موجب می‌شود، در زمان‌های استراحت مکالمات انگلیسی راحت‌تری بین دانشجویان و زبان‌آموزان شکل بگیرد که این موضوع باعث گستردگی واژه‌ها و کلمات انگلیسی خواهد شد. در نهایت باید عنوان کنیم برای پاسخ به سوال «کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری» باید کلیه مزیت‌های هر 2 کلاس حضوری و آنلاین را در نظر بگیرید تا بهترین کلاس را برای خودتان انتخاب کنید.

شرکت در کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ صرفه‌جویی در زمان و هزینه

در این مقاله به سوال «کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری» پاسخ دادیم و کلیه مزیت‌های هر 2 کلاس زبان حضوری و آنلاین را بررسی کردیم. برخی از افراد در کلاس‌های آنلاین آموزش و فراگیری بسیار بهتری دارند و برخی دیگر نیز در کلاس‌های حضوری عملکرد مطلوب‌تری را به‌دست می‌آورند. در نهایت زبان‌آموزان باید انتخاب کنند که کلاس حضوری یا آنلاین برایشان مناسب‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم برای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و 12 زبان دیگر دنیا حتما به نشانی اینترنتی oteacher.org مراجعه کنید. پلتفرم زبان اُتیچر بهترین زیرساخت‌ها را برای کلاس‌های آنلاین ارائه می‌دهد و از بهترین و برجسته‌ترین اساتید کمک می‌گیرد. با حضور در کلاس‌های آنلاین پلتفرم اُتیچر دسترسی راحتی به کلاس‌های متفاوت زبان خواهید داشت. در حال حاضر بیشتر از 60 هزار زبان‌آموز از خدمات پلتفرم اُتیچر استفاده می‌کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته کلاس زبان انلاین بهتره یا حضوری؟ یک مقایسه کامل اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان