زلنسکی: لوکزامبورگ از اوکراین حمایت می‌کند

زلنسکی: لوکزامبورگ از اوکراین حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «یوکرین فرم»، لوکزامبورگ همسو با کشورهای عضو گروه- ۷ از اوکراین در نبرد با روسیه اعلام حمایت کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در پیامی از لوکزامبورگ برای پیوستن به بیانیه گروه- ۷ در حمایت از اوکراین قدردانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین در پیام خود آورد: من از لوکزامبورگ برای پیوستن به بیانیه گروه- ۷ در خصوص ارائه تضمین های امنیتی به اوکراین سپاسگزارم. از لوکزامبورگ و مردم آن به خاطر حمایت بی دریغ از اوکراین قدردانی می کنم، حمایتی که مبتنی بر آرمان های دموکراتیک مشترک و منافع مشترک خانواده یورو- آتلانتیک است.

اشاره زلنسکی به بیانیه در این پیام، به بیانیه گروه- ۷ در نشست سران ناتو در ۱۱ تا ۱۲ جولای در ویلنیوس برمی گردد. سران کشورهای گروه- ۷ در این نشست بیانیه مشترکی در حمایت از اوکراین صادر کردند. پس از این نشست، بسیاری از کشورهای دیگر به این بیانیه پیوستند و از اوکراین اعلام حمایت کردند.

کشورهای گروه- ۷ در حالی مدعی حمایت از اوکراین هستند که با ارسال مداوم تسلیحات نظامی به این کشور مانع خاموش شدن شعله جنگ می شوند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.