اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های دانشگاهی

اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۱۵۰ واحد خوابگاه متأهلی و دانشجویان سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد تا در آستانه آغاز سال تحصیلی دغدغه دانشجویان در تأمین خوابگاه کاهش پیدا کند.

وی از کلنگ‌زنی برخی از طرح‌های احداث خوابگاه در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: به غیر از احداث خوابگاه، دانشگاه‌ها حق شروع پروژه‌های جدید عمرانی را ندارند تا ما در ۲ سال باقی‌مانده از دولت سیزدهم بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی را به سرانجام برسانیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در استان اردبیل نیز با همراهی خیرین توسعه خوابگاه‌های متأهلی را شاهد هستیم تا دانشجویان متأهل بتوانند از فضای فراهم شده که شامل ۱۴ واحد خوابگاه متأهلی است، بهره‌مند شوند.

خطیبی افزود: سیاست وزارت علوم در کنار تأمین خوابگاه، حمایت از نخبگان جوان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در باب مقرر است مسائل رفاهی و نیازمندی این دانشجویان به شکل مناسب تأمین شود.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات و پژوهش مورد حمایت قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: ۶ هزار استاد از منابع اعتباری حمایتی پژوهش و فناوری استفاده می‌کنند تا خروجی مناسبی را در این حوزه شاهد باشیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا در همه استان‌های کشور شرایطی را مهیا کنیم تا دانشجویان با دغدغه کمتر به تحصیل خود ادامه داده و فضا و بستر توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌های کشور و رشد و بالندگی ایران اسلامی را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی شاهد باشیم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.