عقب‌نشینی واشنگتن از جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس؟

عقب‌نشینی واشنگتن از جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس؟

اکوایران: نیروهای دریایی غربی مستقر در خلیج فارس به کشتی‌هایی که در تنگه استراتژیک هرمز حضور دارند نسبت به نزدیک‌شدن به آب‌های ایران هشدار داده تا از خطر توقیف جلوگیری کنند.

عقب‌نشینی واشنگتن از جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس؟

به گزارش اکوایران، یک هفته پس از تقویت حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و توافق تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن که امیدها برای کاهش تنش‌ها را افزایش داد، نیروی دریایی غربی‌ها در خلیج فارس به کشتی‌هایی که در تنگه هرمز حضور دارند، جهت جلوگیری از توقیف‌شدن نسبت به نزدیک‌شدن به آب‌های ایران هشدار دادند.

به نوشته المانیتور، تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «به کشتی‌ها توصیه می‌شود تا حد امکان از آب‌های سرزمینی ایران دو بمانند تا خطر توقیف به حداقل برسد». او افزود: «سازمان امنیت دریایی بین‌المللی (IMSC) به رهبری واشنگتن، دریانوردان منطقه را از اقدامات احتیاطی مناسب برای به حداقل‌رساندن خطر توقیف ناشی از تنش‌های منطقه‌ای فعلی که ما به دنبال کاهش آن‌ها هستیم، آگاه می‌سازد».

شرح کامل این گزارش را این‌جا بخوانید.

در همین رابطه:

  • عبور تحریک‌آمیز فرمانده ارشد آمریکایی از تنگه هرمز
  • تهران و ریاض توافق کردند، بازی بایدن به هم خورد!
  • پوست‌اندازی خاورمیانه و هم‌سویی‌های فرصت‌طلبانه؛ بازگشت دوباره به جنگ سرد؟

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.